האב תבע משמורת משותפת והקטנת מזונות, בית המשפט למשפחה דחה התביעה

השופטת קיבלה את טענת פרקליטה של האם כי מאז חתימת ההסכם לא השתנו הנסיבות כלל
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
אילוסטרציה

בית משפט לענייני משפחה דחה את תביעתו של אב שעתר למשמורת משותפת והקטנת מזונות. השופטת קיבלה את טענתו של עו"ד דוד ביטון, פרקליטה של האם, כי מאז חתימת ההסכם שקיבל תוקף של פסק דין לא השתנו הנסיבות.

לפני מספר שנים הגיעו ההורים שהתגרשו להסכם, שקיבל תוקף של פסק דין, בו הוסכם כי המשמורת על הילדים תהא בידי האם עד הגיעם לגיל 18. זמני השהות של האב עם הקטינים נקבעו לאמצע השבוע ושבתות מתחלפות. פרט לכך, נקבעו גם כספי המזונות וכן הוצאות.

למרות זאת, הגיש האב תביעה למשמורת משותפת ולהקטנת מזונות הקטינים. לטענתו הוא כמה להרחיב את זמני השהות עם הקטינים, וטובת הילדים היא משמורת משותפת. עוד לטענת האב, בעת שהות הקטינים עם האם היא מונעת ממנו קשר טלפוני עם הילדים, וכאשר יש מחלוקת בין הצדדים, האם ממדרת את האב ויש בהתנהלותה סממנים של ניכור הורי. לדבריו, הילדים אוהבים אותו ונהנים לשהות במחיצת הוריו ומשפחתו המורחבת.

מנגד, טען עו"ד ביטון בשם האם כי תביעת האב הוגשה בחוסר תום לב, כצעד טקטי על מנת לקדם את התביעה להפחתת מזונות, כאשר ילדיו וזמני השהות עמם הינם בתחתית סדר עדיפויותיו. בנוסף, טען עו"ד ביטון כי אין בכתב התביעה ולו טענה אחת שיש בה כדי להוות שינוי נסיבות מהותי הנדרש בפסיקה כדי שבית המשפט ישוב ויידרש לשאלת זמני השהות, אשר הוסדרו בהסכם שקיבל תוקף של פסק דין. "מאז נחתם ההסכם מפר האב כמעט באופן קבוע את זמני השהות, משיב את הקטינים לבית האם מוקדם מהשעה שנקבעה, בהתאם לאילוציו", אמר עו"ד ביטון.

שופטת בית המשפט, קיבלה כאמור את דברי עו"ד ביטון, דחתה את התביעה וכתבה בהחלטתה: "עסקינן במזונות שנקבעו מכוח הסכם פשרה בין הצדדים, והסכמות אלו קיבלו תוקף של פסק דין. כידוע, שינוי סכום מזונות שנקבע במסגרת הסכם פשרה מצריך רף הוכחה מוגבר מזה הנדרש לצורך שינוי סכום מזונות שנקבע בפסק דין, אולם בענייננו לא הונחה ולו ראשית ראיה לצורך הוכחת שינוי כלשהו שחל במצבו הכלכלי של התובע או שינוי נסיבות אחר". השופטת הוסיפה: "באשר לטענת האב בדבר ניכור הורי מצד האם, לא מצאתי כל ממש בטענה זו והיא נטענה בעלמא מבלי להביא כל תיעוד על כך. לאב יש זמני שהות קבועים עם הקטינים פעמיים בשבוע וכן בכל סוף שבוע שני ולטענתו הקטינים מאוד אוהבים אותו ורוצים להישאר אצלו, כך שברור שאין הקטינים מתנכרים אליו".

ברור שהקטינים אינם מנוכרים לאב. עו"ד דוד ביטון

עו"ד דוד ביטון מכהן כיו"ר הפורום בתי הדין הרבניים בלשכת עורכי הדין. המשרד מתמחה בדיני משפחה ומעמד אישי הכולל: תביעות לבית המשפט למשפחה ולבית הדין הרבני בנושאי מזונות, משמורת ילדים ותביעות רכוש פירוק שיתוף ביטול הסכמי ממון, תביעות לחלוקת זמני השהות , תביעות משמורת /משמורת משותפת , תביעות כתובה עריכת הסכמי גירושין, הסכמי ממון, הסכם לשלום בית, טיפול בתביעות ירושה, צוואות ועזבונות. הליכי גישור וליווי תהליכי משא ומתן. המשרד מטפל מדי שנה במאות תיקי גירושין, תביעות והסכמים בתחום דיני המשפחה והירושה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות