ניתוח: השפעת וירוס הקורונה על הכלכלה העולמית בכלל וכלכלת ישראל בפרט

כיצד מתמודדים עם ההשלכות הכלכליות של מגיפת הקורונה העולמית
יצחק רביבו |
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

הנושא המוביל בחדשות בכל העולם בחודשיים האחרונים הוא וירוס הקורונה, והשפעתו על העולם בכלל ועל סין ודרום מזרח אסיה בפרט. הווירוס מסכן את הבריאות העולמית וכפועל יוצא גם את היציבות הכלכלית של העולם כולו, שהרי כלל ידוע הוא שהכלכלה גלובלית וחלקיה תלויים זה בזה.

איש העסקים יצחק רביבו, מנכ"ל קבוצת ההשקעות KR ויושב ראש קבוצת G.S.B,  גורס כי מאחר ויש חשש כבד שהווירוס ימשיך להתפשט ברחבי העולם, הדבר יוביל להפסדי ענק בכלכלה העולמית ובכלכלה הישראלית. רואי השחורות אף אינם פוסלים אפשרות של כאוס גלובלי.

קבוצת ההשקעות KR פועלת על מנת להעריך את מידת ההשפעה של הווירוס על הכלכלה העולמית וכלכלת ישראל בפרט. רביבו, כמנטור עסקי משפיע האחראי על מיזוגים ועסקאות גדולות בארץ ובעולם, אומר: "יש לקבוצת ההשקעות אחריות כלפי המשקיעים והשותפים העסקיים. עלינו להיות עם אצבע על הדופק ולהיערך לכל תרחיש כדי לנהל את השקעות הלקוחות ובסופו של תהליך לסחוט לימון חמוץ ככל שיהיה ולהפוך אותו לימונדה."

חדר מצב מיוחד הוקם בקבוצת היזמות KR העוקב אחר ההתפתחויות סביב התפשטות נגיף הקורונה והשפעתו הגלובאלית על עולם העסקים. הקבוצה צמצמה משמעותית את השקעות הלקוחות התלויות בסין, ובנתה אלטרנטיבות חלופיות להשקעה בטוחה – סולידית יותר או פחות בהתאם לאופי הלקוח.

סין הפכה למעשה למשותקת מבחינת כוח הייצור שלה, והפעילות במפעלים רבים במדינה משותקת כליל או פועלת במתכונת חלקית בלבד, ולא מספקים סחורה. סין היא מרכז ייצור גלובאלי, ולכן כלכלת העולם כולו חווה האטה בשל משבר הבריאות החמור.

כיצד ישפיע וירוס הקורונה על הכלכלה העולמית? לפי הערכת מומחי קבוצת ההשקעות KR וירוס הקורונה פוגע קשות ועתיד להשפיע על הצמיחה של סין ועל חוזקה וחוסנה הכלכלי ומכאן גם על החוזק והיציבות של הכלכלה העולמית. סין כיום מבודדת יותר ויותר מהעולם, ומדינות רבות אוסרות על אזרחי סין לבוא בשטחן.

ההתפתחות של השבוע האחרון וכניסתן של איטליה וספרד (ומדינות אירופאיות נוספות בדרך) למשוואה, גרמה לחברות תעופה רבות להביא לפיטורים המוניים של עובדים, ולחשש כבד מקריסת חברות תעופה בפרט וענף התיירות בכלל על כל המשתמע מכך, דבר שיפגע קשות בתיירות החוץ של מדינות העולם.

כאמור, אחת התעשיות הראשונות לספוג פגיעה מהותית גלובאלית בגלל וירוס הקורונה היא תעשיית התיירות, במיוחד תעשיית התיירות לדרום מזרח אסיה. תיירות הפנים, לעומת זאת, לרבות בישראל, מרוויחה מהמשבר ומהחשש הקיים מטיסות בעולם, ויש סימנים להעלאת מחירים.

נכון לעכשיו, וירוס הקורונה משפיע על כלכלת ישראל בכך שהוא מביא לחוסרים בחומרי גלם וחומרים שונים בשוק, והייבוא מסין ספג פגיעה משמעותית. חברות רבות אינן מחזיקות מלאים גדולים של מוצרים מכיוון שהכל היה נגיש, ואף אחד לא חשב לרגע שזה יהיה המצב. כלל המלאים שהיו בארץ מסין או מהמזרח כבר כמעט ואזלו. עקב כך, אנו צפויים לעליית מחירים של מוצרים שבעבר היינו משלמים עליהם פחות באופן משמעותי. גם הצרכן הישראלי שהיה מורגל לבצע הזמנת מוצרים מסין דרך האינטרנט הפסיק זאת כמעט לחלוטין.

"כמנכ"ל חברות השקעות KR  -G.S.B, אני מקבל נתונים יומיומיים בקשר עם זירות מסחר ועסקאות שמתבצעות בארץ ובעולם, ובהחלט ניתן לזהות האטה לא רק בשוק הסיני אלא גם בשווקים נוספים שנחשבים ברמת סיכון גבוהה מבחינתנו, אנו מייעצים ללקוחות שלנו לבחור באלטרנטיבות מניבות להשקעה בטוחה עד יעבור זעם.

בסופו של דבר, הכלכלה הישראלית עדיין מראה סימנים של חוזק ויציבות. אם כי קיימים כבר סימנים של העלאת מחירים לצרכן על ידי יבואנים שונים, בעיקר בתחום החשמל, הסלולר והמוצרים הטכנולוגיים. ניתן להניח שאם  תהיה החמרה והצרכנים יחששו מהתפרצות אלימה יותר של הווירוס, מחזור הקניות החודשי של אזרחי ישראל יגדל משמעותית, ולאחר מכן האוכלוסייה תפחית בביצוע רכישות בשל עליות מחירים וחשש כללי.

אנו בחברת ההשקעות KR עמלים על בניית תחזית כלכלית לעתיד גם לכלכלת העולם וגם לכלכלת ישראל בעקבות התפתחות וירוס הקורונה, והמסקנות העיקריות שלנו הן: ככל שהלך התפשטות הווירוס יחריף כך סביר להניח שהמצב הכלכלי במדינות מובילות בעולם יחמיר בהתאמה. האטה בכלכלת סין יכולה לגרום לזעזוע בכלכלת ארצות הברית ומכאן לזעזוע בכלכלה העולמית ובכלכלת ישראל בפרט. בסופו של דבר, חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק בשים לב אחר התפתחות הקורונה בעולם ולעקוב אחר השפעתו על כלכלת העולם.

ניתוח תמונת המצב מזירות המסחר השונות בעולם ואופציות מעו"ף (אופציות PUT/CALL), מצביע נכון לעכשיו על ירידות שערים תלולות ואף על סגירת המסחר היומי, רבים מהמשקיעים מהמרים על ירידות בבורסה כך שבשעה שיימצא פיתרון לנגיף הקורונה, יהיו תשואות גבוהות מההשקעות האמורות ולמעשה השחקנים שמבינים את השוק ומוכנים לקחת "ריזיקות" ייצאו נשכרים.

אם אתם מעוניינים להשקיע את הכסף שלכם באופן חכם אתם צריכים להיוועץ בחברת השקעות בזמן אמת. אנו בקבוצת ההשקעות KR, מעסיקים אנליסטים מומחים לשוק ההון ולשווקים במזרח, שעיקר המטרה שלהם היא לעקוב ולשים לב למגמות הנעשות בשווקים הכלכליים השונים בעולם ובהתאם לכך לנווט את ההשקעות של הלקוחות שלנו. השוק הכלכלי העולמי נמצא עכשיו בשיא של אחת הדרמות הכי גדולות שהוא ידע במאה ה-21, וחשוב להיות מודעים לכך ולפעול בהתאם.

פנו אלינו עוד היום ונשמח לייעץ גם לכם מהי הדרך הנכונה להשקיע את כספכם הן בטווח המיידי והן בטווח הרחוק. בעוד שבטווח המיידי כדאי להיזהר מהשקעות בשוק הסיני, הרי שבעתיד סביר להניח ששוק זה יתאושש ואז ישתלם לשוב ולהשקיע בו השקעות חכמות."

יצחק רביבו

בתמונה, מנכ"ל קבוצת ההשקעות K.R., יצחק רביבו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות