הרשעה נוספת בפרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים

בהמשך לפרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים, הרשעה נוספת ליהלומן שהשתמש בשירותי הבנק כדי להתחמק ממס
רונן לוי |

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דנה אמיר, הרשיעה את היהלומן ברק נחאיסי ואת החברה בניהולו ובשליטתו, יהלומי נ.ר פאודר בע"מ, בשורה של עבירות מס ועבירות רישום כוזב בספרי תאגיד.

מדובר בכתב אישום שהוגש במסגרת פרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים, שבמרכזה ניצב עסק למתן שירותי מטבע אותו ניהלו מנחם מגן ודורון אלעד, באצטלה של עסק למסחר ביהלומים. הלכה למעשה סיפק העסק ליהלומנים בבורסה, וגורמים מחוצה לה, שירותי מטבע שונים ובהם נכיון שיקים והעמדות כספים בחו"ל, לצד מתן חשבוניות כוזבות, לפיהן נעשו לכאורה עסקאות יהלומים בין הצדדים לחשבונית.

נחאיסי והחברה הורשעו בכך שקיבלו ממגן ואלעד בשנים 2010-2011 חשבוניות כוזבות של יהלומנים שונים, בסך של כמיליון דולר.

בפועל, כמובן, לא בוצעו עסקאות עם היהלומנים והחשבוניות ניתנו להם כחלק משירותי המטבע שקיבלו ממגן ואלעד.

בנוסף, נחאיסי והחברה הורשעו בכך שביצעו מכירת יהלומים בסכום העולה על מיליון דולר ולא הוציאו תיעוד חשבונאי כנדרש ("מכירה בשחור"), וזאת במטרה להקטין במרמה את ההכנסה החייבת של החברה.

בגין כלל המעשים הורשעו נחאיסי וחברת יהלומי נ.ר פאודר בעבירות של ניהול פנקסי חשבונות כוזבים ושימוש במרמה, עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס וכן בעבירות של רישום כוזב בספרי תאגיד בכוונה לרמות.

במסגרת הכרעת הדין נדחו על ידי בית המשפט שורה ארוכה של טענות הגנה, שנטענו על ידי הנאשמים ובהן טענות הגנה מן הצדק, טענות לאכיפה בררנית, טענות הנוגעות להתנהלות רשות המיסים ביחס לענף היהלומים וטענות כלפי רשויות החקירה והפרקליטות.

פרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים כללה 28 כתבי אישום שהוגשו על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה, נגד מפעילי ומנהלי הבנק המחתרתי ויהלומנים רבים שקיבלו ממנו שירותים. כל כתבי האישום הסתיימו בהרשעות, והרשעה זו מצטרפת אליהם. התיקים טופלו גם במישור המיסויי האזרחי, מישור אשר הניב מעל מאה מיליון ש"ח לקופת המדינה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות