עורך דין לשעבר נדון לשש שנות מאסר אחרי שגנב מיתומים וקשישה ונמלט מהדין במשך 16 שנים

מיכאל צפרוב גנב כספים מיתומים ומקשישה בעת ששימש כעורך דין. הוא הורשע לפני 16 שנים והפסיק להתייצב לדיונים בשלב הטיעונים לעונש. כעת הוא אותר, נעצר ונדון למאסר
מעיין לביא |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, נעה תבור, גזרה היום שש שנות מאסר על העו"ד לשעבר מיכאל צפרוב. צפרוב הורשע בשתי עבירות של גניבה בידי מורשה, הוצאת שיק ללא כיסוי ושיבוש מהלכי משפט, לאחר שגנב את כספי הנאמנות של שני יתומים וקשישה בעת ששימש כעורך דין.

צפרוב הורשע כבר בשנת 2004 בעבירות, שבוצעו במהלך השנים 1997-1999, ‏אולם אז הדיון נדחה לקראת הטיעונים לעונש והוא פשוט הפסיק להתייצב אליהם. ההליך הותלה והוצא נגדו צו מעצר. שנים רבות לא אותר צפרוב, ורק אחרי 15 שנים ובעקבות פעילות ייעודית של המשטרה אותר הנאשם, נעצר וההליך חודש. בגין אי התייצבותו לדיונים הורשע הנאשם, בנוסף, בשיבוש מהלכי משפט.
‪ ‬
מגזר הדין עולה כי בעת שצפרוב שימש כעו"ד וניהל משרד ברחוב רוטשילד בתל אביב, הוא מונה על פי החלטת בית משפט להחזיק בנאמנות כספי ביטוח חיים עבור שני קטינים שאביהם נרצח, שהיוו את כל כספם של היתומים. הנאשם גנב את כספי ביטוח החיים שלהם בסכום של כ-1.2 מליון שקלים, וכן את כספי התמורה בעבור דירתו של המנוח בסך 90,000 דולר. בנוסף, גנב כספים מקשישה, ילידת 1910, אותה ייצג בעסקה למכירת זכויות שכירות מוגנת. הכסף לא הושב למתלוננים.

השופטת נעה תבור כתבה בגזר הדין: "פגיעה בשני ילדים שזה עתה התייתמו מאביהם בנסיבות שקשה להעלות על הדעת טרגיות מהן, היא ניצול חסר רחמים של האמון שניתן הנאשם. לא מדובר באמון חסר בסיס אלא באמון שניתן על שום מקצועו ועל שום הענקת הסמכות על ידי בית המשפט. במקום לנהוג בכסף שהופקד בידיו בחרדת קודש על מנת להבטיח את עתידם של הילדים ואת הטיפול הנפשי שלו נזקקו, לקח אותו הנאשם למטרותיו". עוד כתבה השופטת בגזר הדין : "נסיבות ביצוע עבירת השיבוש חמורות אף הן ונמצאות במקום גבוה ובסולם החומרה של עבירה זו. התחמקות מן הדין במשך שנים כה רבות, תוך שהנאשם חי את חייו ביודעו היטב שההליך המשפטי לא הסתיים בדרך הטבע אף היא מעשה מתוכנן ומחושב. השנים הרבות מלמדות על כך שהנאשם לא התעשת, לא נמלך בדעתו וקבלת האחריות הגיעה באיחור רב לאחר שנתפס והובא לדין על ידי רשויות החוק".
‪ ‬
כאמור בית המשפט הטיל על צפרוב 6 שנות מאסר, מאסר על תנאי, פיצוי של 258 אלף שקלים לכל ילד שממנו גנב את הכספים, 30 אלף שקלים לקשישה ועוד קנס של חמישים אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות