תכנן פיגועים נגד פוליטיקאים ומפכ"ל המשטרה

הותר לפרסום: מחבל תכנן פיגועים נגד פוליטיקאים ומפכ"ל המשטרה לשעבר אלשייך, ונידון ל-65 חודשי מאסר בעסקת טיעון
ציון חן |
המחבל תכנן לפגוע במפכ"ל המשטרה לשעבר

הותר לפרסום: בית משפט המחוזי בירושלים גזר מאסר בפועל למשך 65 חודשים על אדם מוסלמאני, שהורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות של קשירת קשר למעשה טרור, חברות בארגון טרור, מגע עם סוכן חוץ ועוד. מוסלמאני נפגש עם פעילי חמאס ותיכנן עימם פיגועי ירי או התאבדות, בין השאר על חוף הים בתל אביב, ונגד פוליטיקאים והמפכ"ל לשעבר רוני אלשייך.

בכתב האישום המתוקן שהוגש נגד מוסלמאני מתוארת סדרה של אירועים, החל מאמצע 2017 ועד תחילת 2019, במהלכם נפגש עם פעילי חמאס. הפגישה הראשונה היתה בעת שהנאשם היה עצור בכלא "נפחא" במסגרת הליך משפטי קודם שהתנהל נגדו. במהלך הפגישות דובר על ביצוע פיגוע ירי או פיגוע התאבדות. תחילה דובר על אפשרות של ירי על יהודים המבלים בחוף הים בתל אביב. בהמשך, על "רצח של אישיות חשובה". בכתב האישום הוזכרו שמותיהם של ניר ברקת, יהודה גליק ורוני אלשיך. בסופו של דבר, לא בוצע הפיגוע המתוכנן. לאחר מעצרו ובמהלך חקירתו הפליל מוסלמאני את השותף שלו, ובכך סייע לרשויות הביטחון במדינה בחשיפה של ההתארגנות הטרוריסטית.

גזר הדין ניתן כבר לפני מספר שבועות, אולם רק היום הותר חלקית לפירסום כי מוסלמאני הורשע בהסדר טיעון בעבירות של פגיעה בביטחון המדינה. התובעת בדיון הטיעונים לעונש אמרה שכאשר נעצר החשוד, עדיין לא היה בידיו נשק או מתווה מסוים. "אני מבקשת לקחת בחשבון את הנזק הפוטנציאלי שהיה צפוי להיגרם ממעשי הנאשם. הנאשם למעשה לא היה רחוק מכך מכיוון שכבר היה בידיו סכום הכסף הדרוש לרכישת הנשק. אבקש לקחת בחשבון את העבר הפלילי והמאסר המותנה שלא הרתיעו אותו ממעשיו. הנאשם תיכנן את המעשים שלו ב-2017 לאחר מכן "הקפיא" את התוכנית וחידש אותה ב-2019 תוך שפועל באינטנסיביות לקידומה", אמרה התובעת.

מנגד, פרקליטתו של הנאשם, עו"ד לאה צמל, טענה כי ההצעה לבצע פיגוע שקרתה תוך כדי טיול בחצר הכלא היתה הצעה שהנאשם הסכים לה באופן "ראשוני" והשאלה כל הזמן לאורך כל כתב האישום מה היתה גמירות הדעת שלו. "חשוב לנו לציין שגמירות הדעת שלו היתה מתנדנדת ורופפת".

הרכב השופטים בראשותה של אב בית הדין רבקה פרידמן-פלדמן, גזר על הנאשם 65 חודשי מאסר ושנה מאסר על תנאי. "אל מול חומרת מעשיו של הנאשם ועברו הפלילי בעבירה דומה, יש לזקוף לזכותו את הודאתו, את שיתוף הפעולה שלו בין היתר בהפללת שותף ומתן עדות נגדו, ואת העובדה שמדובר במקרה זה בגמירות דעת חלקית הבאה לידי ביטוי במתואר בכתב האישום", כתבו השופטים בגזר הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות