קולות מהשמים

אדם המוכר למערכת סיפר כי "התגלות" גרמה לו לתקוף את חברו בבית הכנסת.מתפלל בבית כנסת בפתח תקווה מצא עצמו תחת מתקפה של אדם מהשכונה אשר טען כי אלוהים התגלה אליו ואמר לו "לך לבית כנסת של המרוקאים… בתוך דני נמצא איתמר ורוצה לכשף אותך, ואם הוא יכשף אותי, אני אביא לו את משפחת אברג'יל".
ציון חן |

התופעה הקיימת של עבריינים ומשפחות פשע אשר נוטות לקשור את עצמן לרבנים כאלה ואחרים, היא מוכרת ורווחת. אפילו תושב פתח-תקווה אחד בן 49 סיפר במשטרה כי הוא היה "נעזר" בעבריינים של משפחת אברג'יל, בשביל להילחם בכישוף שהוא חשב שמתפלל בבית כנסת מנסה להטיל עליו.

האיש בעל החלומות, נכנס לפני מספר ימים לבית הכנסת בשכונת מגוריו בפתח תקוה, נטל סכין מהמטבח והסתער איתו על מתפלל אחר, תוך שהוא צועק עליו "אני אדקור אותך". למרבה המזל הצליח המתפלל להיאבק בו ולהשתלט עליו.

שוטרים אשר הוזעקו למקום אף מצאו את הסכין והתוקף זיהה אותה ואישר כי זו הסכין שהוא עשה בה שימוש בכדי לתקוף את המתפלל. בחקירתו בתחנת המשטרה סיפר כי שמע קול אשר אמר לו לבצע זאת.
בדיקת מצבו הנפשי של האיש העלתה כי הוא מוכר למערכת הפסיכיאטרית, ורק לפני מספר שבועות הוא אובחן "כבעל מחשבות שווא של גדלות, וקשר קרוב לאלוהים עם השפעה של שד שנכנס לגופו ומשפיע עליו", נכתב במסמך רפואי שהוכן עליו בבית חולים 'גהה'.

בבדיקה הראשונית שבוצעה לו כעת עם ימי מעצרו לאחר התקיפה בבית הכנסת, הוא תיאר כי מזה שבועיים יש לו דיבוק בגוף והוא שומע את קולו של אלוהים. "בוחן מציאותו ושיפוטו לקויים ותובנתו חסרה", נקבע הפעם במסמך שהוגש לבית המשפט.

עוד עלה מבדיקתו של התוקף כי בנוסף לכל זאת, הוא אף הפסיק ליטול את הטיפול התרופתי שלו נדרש. על סמך כל זאת ועוד, הגישה המשטרה יחד עם כתב האישום והבקשה למעצרו עד תום ההליכים נגדו, גם בקשה לבית המשפט שיורה על קבלת חוות דעת פסיכיאטרית מקיפה על מנת לעמוד על מצבו הנפשי. זאת בכדי שתתקבל הנחייה משפטית מפורשת, האם ניתן לבקש את המשך כליאתו בכלא או בבית חולים פסיכיאטרי.
זאת משום שהמצב הקיים בו הוא מסתובב חופשי, הוא מתכון לאסון שעלול להתרחש כל עוד הוא שומע קולות שמצווים עליו לפעול באלימות, או לחילופין, לפנות לעזרתם של עבריינים בעלי שפעה על מנת "שיפעלו" בשמו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות