מה היא אוננות?

ביהמש היה צריך להחליט האם אוננות בתוך המכנסיים היא מעשה מגונה בפומבי, עבריין מין תחת פיקוח נצפה עי מפקחים כאשר הוא מתיישב ליד אישה על ספסל ציבורי ומאונן עם ידו בתוך מכנסיו. האיש הכחיש, אבל בית המשפט לא לקח צ'אנס.
ציון חן |

אחת לכמה חודשים מובא אל אולם המעצרים בתל אביב עבריין מין בן 45 המוכר למערכת היטב, בגין הפרת צו פיקוח כזה או אחר. האיש הוא הומלס המתגורר ברכבו, אך הוא חונה ונמצא בתחומי העיר תל אביב. כך לדוגמא תחת סעיף כתובת מגוריו ציינה המשטרה בבקשה להארכת מעצרו: "נמל תל אביב", בו הוא נוהג לשהות רוב הזמן.

מדור בעבריין מין אשר כאמור ריצה מאסר על רקע סטיותיו, ובשל כך, הוא "עבריין מין תחת צו פיקוח". צוות פקחים מטעם יחידת 'צור' בשב"ס האמונה על הפיקוח על עברייני מין תחת צו, מבצעים מעקבים וביקורות פתע לאותם עברייני מין משוחררים תחת צו. בין השאר הם רשאים על פי חוק, לבצע חיפושים עליו, בביתו, ברכבו במחשב שלו ובטלפון שלו, ואף להעתיק משם נתונים אשר יכולים להצביע על הפרה כלשהי מצידו.

עבריין המין המדובר מתל אביב, נצפה ביום שבת בצהריים בנמל תל אביב כשהוא יושב על ספסל ציבורי ליד גברת שלא הרגישה במה שאולי קרה לידה. לטענת המפקחים שאף צילמו בסלולארי שלהם את האירוע, האיש ככל הנראה גירה את עצמו מריחה של האישה או מעצם נוכחותה, ואונן בתוך מכנסיו כשידו תחובה בכיס מכנסיו שככל הנראה מחורר.

"מה שיש בסרטון זה הכנסת ידיים לכיסים, ופשפוש באיבר המין. קצין הפיקוח ראה זאת בעיניים", הסבירה המשטרה את הסיטואציה והציגה בפני בית המשפט את הסרטון שתיעד את האירוע. עבריין המין אגב, מכחיש את הדברים וטוען שהוא לא ביצע את המיוחס לו. "אני חשבתי שמראים את האיש עושה מעשה ומאונן ברחוב של עיר. אבל זה לא המקרה", דייק סניגורו של הסוטה, "זה לא מעשה מגונה בפומבי, ולכן אין עבירה. האיש לא שלף את איבר מינו, ולא אונן ברחוב של עיר, זה לא מעשה מגונה בפומבי"
.
האישה שישבה ליד העצור, כלל לא הבינה מדוע מבקשים ממנה להתרחק מהמקום. "הלקוח שלי לא יצר איתה קשר, לא בא במגע, לא כפה עצמו עליה, לא הטיח בה מילים כאלה ואחרות. אין שום דבר אחר", התעקש הסניגור, "איזה צורך חקירתי יש בתיק זה של פשפוש במכנסיים? זו לא עבירה המצדיקה מעצר".

שופט המעצרים שמאי בקר אשר ישב באולם, לא ידע גם הוא בדיוק כיצד עליו להתייחס למקרה הזה. מדובר הרי בנסיבות יחודיות. מה עוד, שהארוע הנטען התרחש אחרי הכול, במקום ציבורי. כך שיש בנסיבות עקרון כלשהו של מקום פומבי.

"האם אוננות 'בתוך המכנסיים מהווה עבירה? או למצער, הפרה של צו פיקוח הניתן נגד עברייני מין?", שאל בפתח החלטתו המבולבלת השופט בקר.

"עיינתי בסרטון… ועל כן אומר, שממנו לא ניתן ללמוד על ביצוע אוננות", קבע השופט במומחיות, "אולם בהחלט ניתן לראות שהעצור מתקרב יתר על המידה לאישה שיושבת לתומה על כיסא. עניין פרשני הוא אם אדם המאונן 'בתוך מכנסיו', עובר עבירה של מעשה מגונה בפומבי, אם לאו. כשלעצמי מבלי לקבוע מסמרות… נראה הדבר אף נוטה לפלילי אם פלוני עומד ליד אישה ומאונן לידה ו"עליה". גם אם אין היא מודעת לעניין זה… אין חשש לשיבוש, יש בהחלט עילת מסוכנות".

השופט החליט שאם ישוחרר, זה יהיה באמצעות ערבים שיגיעו לבית המשפט, ואשר יוכלו לפקח עליו ולדאוג שלא יאונן גם בתוך מכנסיו ליד עוברות אורח. "גם אם ישוחרר בהתייצבות בתחנת משטרה וחתימה במקום, הרי הוא יכול לאונן עוד על עוברות אורח תמימות, לפני החתימה ואחריה" הביע השופט חשש בדבריו, "נוכח המסוכנות של מפוקח מין אשר מאונן לכאורה בפומבי, גם אם בתוך מכנסיו, תוך היצמדות או התקרבות יתרה לאישה היושבת לתומה בפארק, אני מאריך את מעצרו", קבע השופט ונתן לתביעה המשטרתית שלושה ימים להחליט בשאלה המשפטית כאן, האם אפשר להגיש כאן כתב אישום על 'מעשה מגונה בפומבי', או לא.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות