תביעה: הבת רכשה דירה יחד עם הוריה המנוחים ותובעת את רישום זכויותיה בדירה מהאחים היורשים

תושבת ארצות הברית קנתה לפני כ-30 שנה, דירה ביחד עם הוריה שנפטרו. בינתיים הדירה נמכרה ובמקומה נקנתה דירה אחרת וכעת היא הגישה באמצעות עו"ד אברהם קזו-כהן תביעה לבית המשפט, להורות על רישומה כבעלים של מחצית הזכויות בדירה שנקנתה
נעמה כהן |

התובעת, אזרחית ותושבת ארה"ב, מזה כ 40 שנה, רכשה יחד עם הוריה המנוחים, דירה בבני ברק הדירה נרכשה במשותף, בזמן שהתובעת שהתה בארה"ב, לבקשת ההורים, על מנת שתהא להם אפשרות לגייס את ההון הדרוש לרכישת הדירה. התובעת רכשה מחצית דירה והוריה המנוחים את המחצית השניה. למרות שהדירה נרכשה זכויותיה של הבת, כבעלים של חצי מהדירה, לא נרשמו. לפני כ-14 שנים, נמכרה הדירה בבני-ברק ובכספי המכירה נרכשה דירה ברמת-גן. הדירה בבני ברק הוחזקה בנאמנות על ידי ההורים עבור התובעת, ובהמשך נכס הנאמנות עבר מהיותו דירה בבני-ברק לדירה ברמת-גן.

את דבר המכירה גילתה הבת היושבת בנכר די במקרה, זאת מאחר שחל נתק בין הבת לבין הוריה. כשחודש הקשר עם האם, נודע לבת שהדירה בבני-ברק נמכרה ובמקומה נרכשה הדירה ברמת-גן. האם הבהירה לבת מספר פעמים כי היא זכאית לרישום מחצית הדירה ברמת-גן על שמה, אך הדבר לא נעשה.

בעקבות כך, עו"ד קזו-כהן, הגיש לבית המשפט תביעה בה הוא דורש בשם הבת, לרשום את מחצית הזכויות בדירה ברמת-גן על שמה מכוחה של החזקת המנוחים במחצית הדירה עבורה בנאמנות.
בטרם פנתה הבת לערכאות משפטיות כנגד אחיה, על מנת לייתר את הצורך בהגשת התביעה, פנתה אל האחים כדי להביא אותם להסכים לרישום מחצית הדירה ברמת-גן על שמה אולם פניה זו לא הועילה במאום, כאשר הנתבעים אפילו לא טרחו אפילו להשיב לה.

עו"ד אבי קזו-כהן

עו"ד אבי קזו-כהן  מכהן כחבר בוועדת הקניין והמקרקעין של לשכת עורכי הדין בישראל. עו"ד קזו-כהן בעל נסיון רב בתחום ומייצג את לקוחותיו במסגרת הליכים משפטיים שונים ומגוונים בתחום הנדל"ן ודיני הקניין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות