"ג'יפ מפואר, שעון רולקס ומשרד מעוצב הם לא מה שיביאו לך לקוחות"

לעו"ד יוליה שנקר יש סדנה שבה היא מלמדת עורכי דין שרוצים להקים משרד עצמאי איך לעשות זאת בצורה היעילה ביותר וממה כדאי להם להימנע • "אחת הטעויות הנפוצות ביותר בקרב מתחילים היא שהם חוסכים עלויות ומנסים לעשות הכל בעצמם – זה בא על חשבון הצמיחה"
נעם חן |

הקורס הייחודי הזה שהקימה שנקר מלמד לדבריה את כל סודות המקצוע הנחשק שעורך דין צריך לדעת כדי לצאת לעצמאות – האם שוכרים חדר בתוך משרד גדול יותר או עדיף דווקא לשכור משרד עצמאי, באילו תוכנות עדיף וכדאי להשתמש ואיזה סוג של שיתופי פעולה רצוי לקדם. "אנחנו עוסקים בכל הקשיים שבהם יתקל עורך דין בתחילת דרכו העצמאית – החל מקשיים לוגיסטיים ועד עניינים אסטרטגיים שבהם יתקל במהלך הדרך. במקום שהם ילמדו הכל על בשרם ויפסידו חודשים ואולי אף שנים יקרות שבהם יכלו לקדם את המוניטין שלהם ולהגדיל את המשרד, בקורס שלנו הם ילמדו בצורה מרוכזת לאן לפנות בכל אחד מהצמתים המרכזים אליהם הם יגיעו בהכרח בעת הקמת התשתית החדשה של משרדם".

עו"ד יוליה שנקר
עו"ד יוליה שנקר

 

 

את הרעיון להקים קורס כזה קיבלה עו"ד שנקר כאשר היא עצמה הקימה את משרדה. לדבריה את כל רזי המקצוע היא למדה על בשרה בדרך הקשה. "בצעדים הראשונים שלי כעצמאית בכל פעם שלא ידעתי מה צריך ונכון לעשות פשוט שאלתי חברים. אני מתכוונת אפילו לדברים הפשוטים ביותר  – איך מוציאים חשבונית? אם יש לי כספים שהלקוח העביר לי לפיקדון – מה הדרך הנכונה ביותר לנהל אותם. איך אני מנהלת את רשימת הלקוחות שלי במשרד?".

אחת הסוגיות הרלוונטיות והחשובות ביותר בתחום עריכת הדין היא לדעת כיצד מגייסים לקוחות "כמעט כל עצמאי לא באמת יודע איך עושים את זה. אני כעורכת דין מנוסה, בעלת משרד עורכי דין פעיל, יודעת להגיד לבאי הסדנה שלי עם מי בדיוק כדאי להם להתקשר ועם מי כדאי להם ללכת לעבוד כדי להגדיל את מאגר הלקוחות שלהם".

 

https://www.facebook.com/shenkarlaw/videos/2282043858678933/

 

תחשפי לנו טיפ אחד שאת נותנת בסדנה?

"באחד השיעורים אני מדברת למשל על טעויות נפוצות שעורכי דין עושים כשהם שוקלים לפתוח משרד. אחת הטעויות הרווחות ביותר היא שעורכי דין מנסים לעשות הכל לבד בתחילת הדרך כדי לחסוך עלויות. הם משווקים לבד, עושים את המיתוג שלהם לבד, מיחצ"נים את עצמם לבד וחלקם אפילו לא נעזרים ברואה חשבון. הם לא מבינים דבר אחד בסיסי – כדי לגדול ולצמוח, אנשים חייבים עוד אנשים מקצועיים שיעזרו להם".

עו"ד שנקר מתעקשת שבדיוק כמו שלהקמת סטארטאפ בתחום הטכנולוגיה דרושה השקעה כספית כדי למנף את העסק ולאפשר ליזמים שקט מכל מיני מנהלות ומטלות שאינן קשורות לגרעין העשייה שלשמו הוקם המיזם, כך גם בתחום עריכת הדין. "ההשקעה הראשונית הזאת משתלמת מאוד בסופו של דבר. זה בדיוק כמו להשקיע בפיתוח מוצר וכשהוא מוכן – קוצרים את הפירות. צריך לזכור דבר אחד, בניגוד לעסק בתחום הטכנולוגיה ואפילו תחומים אחרים כמו הסעדה לדוגמה, ההשקעה הדרושה כדי להקים משרד של עריכת דין היא נמוכה מאוד, אז על אחת כמה וכמה אסור לחסוך בה".

טעות מס' 2 מגיעה לדברי עו"ד שנקר ממגיעה הקיצון השני. "יש לא מעט עורכי דין מתחילים שחושבים שאם הם ישקיעו את כל הונם  בעיצוב המשרד, יקנו ג'יפ של מרצדס ויענדו שעון רולקס אז הלקוחות יזרמו אליהם – זאת טעות חמורה וצריך להימנע ממנה".

עוד טעות אותה מנסה עו"ד שנקר למנוע מחניכיה בקורס היא שותפויות מיותרות. "אנשים לפעמים נוטים להיכנס לשותפויות עם אנשים אחרים שהם בלל לא מכירים. שותפות זאת חתונה, זה בדיוק כמו למצוא בן/בת זוג לחיים. הם נכנסים לשותפות הזאת כי הם חושבים שאם הם לוקחים שותפים שעוסקים בתחומים אחרים ממה שהם עוסקים זה יעזור להם להכניס לקוחות. הניסיון מוכיח שבפועל זה רחוק מלהיות נכון".

 

 

תני לי דוגמה מעשית לשינוי שההדרכה שלך גרמה

"הגיעה אלי עורכת דין לליווי אישי. היא הייתה מבריקה מבחינה משפטית אבל מבחינה עסקית היה לה הרבה מה ללמוד. היא באה כי היא התקשתה לסגור עסקאות עם לקוחות. ליוויתי אותה שלב אחר שלב והיינו עורכים שיחות סימולציה לפני פגישות עם לקוחות פוטנציאלים. לימדתי אותה איך היא צריכה להציג את הדברים בפגישות וזה עבד לה יופי. אם היא לא הייתה עוברת את ההכשרה הזאת המוח המשפטי שלה היה סתם מתבזבז".

 

 

לסיכום אומרת עו"ד שנקר כי באמצעות נחישות, התמדה ובכח הרצון אפשר להפוך כל חלום ושאיפה למציאות!

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות