סוחר סמים שנמלט מבריטניה לישראל הוכרז כבר הסגרה

ביהמ"ש המחוזי בירושלים, הכריז על המבוקש איתן בן צור, בר הסגרה לבריטניה, כדי שיעמוד שם לדין בגין עבירות סחר בסמים מסוכנים, הלבנת הון והחזקת דרכון מזויף, שביצע בין השנים 2010– 2014
אייל חן |

בן צור, שנולד בישראל, עבר להתגורר בבריטניה באמצע שנות ה-80. על פי בקשת ההסגרה הבריטית שהוגשה לישראל לפני קצת למעלה משנה, כאשר עלה מהבקשה שבמהלך השנים עסק בן צור יחד עם אחרים בסחר ואספקת חשיש וקוקאין בבריטניה. עסקי הסמים הניבו לו רווחים כספיים גדולים, שאותם דאג להסתיר באמצעים שונים. בין היתר, החזיק בדירתו, בדירת שותפתו לעבירות ובכספות שרשם על שם אחותו מאות אלפי לירות שטרלינג. בן צור, היה באופן רשמי בלתי מועסק והתקיים מקצבאות רווחה, ובאותה העת השקיע ממון רב בעסקאות נדל"ן בדרום אפריקה. בנוסף, החזיק בדירת שותפתו לעבירות דרכון מזויף, הנושא את תמונתו – אך את פרטיו של אדם אחר.

לפני כשש שנים, נעצר בן צור בבריטניה ונחקר. הוא שוחרר בערובה תוך התחייבות להתייצב לחקירת המשך, אלא שכעבור כחודש הוא נמלט לישראל, אליה נכנס באמצעות דרכונו הבריטי.

לאחר שהתקבלה בקשת ההסגרה מבריטניה, החלו מאמצעי האיתור בישראל שנמשכו כשנה, ולפני כשלושה חודשים נעצר בן צור בישראל וכעבור כחודש, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים להכריז על בן צור בר הסגרה לבריטניה בגין העבירות האמורות לעיל. אתמול, כאמור, קיבל שופט בית המשפט את העתירה והכריז על בן צור בר הסגרה לבריטניה. כמו כן הורה בית המשפט כי בן צור יוותר במעצר עד לביצוע ההסגרה.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות