הסדר טיעון מקל לנאשם שהסתיר את מטרתו האמיתית של חשבון בנק שבבעלותו

הסדר טיעון מקל לנאשם שהיה חשוד במסגרת תיק של ארגון פשיעה, הלבנת הון של 300,000,000 ש"ח, קבלת דבר במירמה ועבירות מס הכנסה. הנאשם, שהסתיר את מטרתו האמיתית של חשבון בנק שבבעלותו
אייל חן |

מה שהתחיל בקול תרועה רמה, הסתיים בבית משפט השלום בתל אביב בהסדר טיעון מקל לבעלי חברה למתן שירותי מטבע שהורשע רק בקבלת דבר במרמה ופגיעה בחובת דיווח. עו"ד אייל בסרגליק הגיע לעסקת טיעון, לפיה הנאשם יקבל עונש של"צ 100 שעות וחילוט הסכום שכבר בידי המשטרה.

במשטרה בתחילה יחסו לנאשם ולשותפים נוספים עבירות במאות מיליוני שקלים ואף חילטו לו מאות אלפי שקלים אולם לאחר משא ומתן אותו ערך עו"ד אייל בסרגליק, עם הפרקליטות הוגש כתב אישום מצומק ביותר עם הסכמה לעונש מקל ורוב הכספים שחולטו בסך מאות אלפי שקלים הוחזרו לו. על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם שימש בעלי חברה העוסקת במתן שירותי מטבע ולפני מספר שנים פתח לטובת העסק חשבון בנק והצהיר הצהרות כוזבות שונות בדבר מטרתו האמיתית של החשבון, בין היתר כי מדובר בחשבון עבור עסקי טקסטיל, וזאת כדי להסתיר את העובדה כי חשבון הבנק ישמש למעשה לטובת העסק. החל מן השלב שבו החל חשבון הבנק לשמש אותו הוא קיבל כמרמה את פתיחת חשבון הבנק ואת האפשרות לפעול בו בתנאים מועדפים ותוך מצג שווא שהפעילות בו מקורה בעסק טקסטיל ולא גם פעילות הקשורה למתן שירותי מטבע.

כתוצאה ממצג השווא שהציג לבנק, קיבל הנאשם מהבנק מסגרת אשראי ואפשרות לפעול בחשבון ובמהלך התקופה הרלוונטית, העביר הנאשם מחשבון הבנק כספים בהיקף של כ-133,000 שקלים, לצורך השלמת עסקאות ניכיון שביצע וכל זאת מבלי שהצהיר לבנק אודות הייעוד האמיתי של חשבון הבנק או בדבר שינוי ייעוד של חשבון הבנק. בהסתירו מהבנק את הייעוד האמיתי של החשבון, מנע הנאשם מהבנק למסור לרשות להלבנת הון דיווחים.
היום בבית המשפט הודיע נציג הפרקליטות: "הגענו להסכמה לפיה הנאשם יודה בעובדות כתב האישום, יורשע ונעתור במשותף לעונש של מאסר על תנאי ו-100 שעות של"צ לפי תוכנית שיגבש שירות המבחן. בנוסף חילוט הסכום שתפוס בידי המשטרה בסך 40,000 שקלים. נבקש מבית המשפט הנכבד שיפנה את הנאשם לשירות המבחן על מנת שיבנה את התוכנית", עו"ד בסרגליק הודיע לבית המשפט כי מרשו מודה במיוחס לו וביקש להפנות אותו לשירות המבחן, לגיבוש תוכנית של"צ בלבד. שופטת בית המשפט השלום נעה תבור, הרשיעה את הנאשם ודחתה את דיון הטיעונים לעונש לחודש מאי.

 

עו"ד אייל בסרגליק אמר בתגובה: "כתב האישום שהוגש בהסכמה, לאחר הליכי שימוע, שבו הפרקליטות קיבלה את מרבית טענותיי ומחקה את מרבית החשדות אם לא כולן כלפיי מרשי, מלמד על הפזיזות הרבה שבה החלה החקירה שייחסה סכומי מירמה וחשדות אחרים שהיו בסופו של דבר כלפי אחרים, ולא כלפי מרשי. מההר הגדול והצעקות שהחלה החקירה, כולל טענות בדבר העלמה לחו"ל של סכומי עתק על ידי אחד החשודים, נותר כתב אישום קטן מינורי כלפי מרשי של עבירות טכניות של אי דיווח בלבד. נעשה למרשי עוול גדול ששמו שורבב לחקירה ולתיק כלפי אותו אחר, כאשר בפועל הוא אינו קשור אליו, לא פעל עבורו כפי שגם הפרקליטות הסכימה בכתב האישום שהוגש. אף העונש בתיק שהחל בתור תיק ארגון פשיעה, הלבנת הון מירמה ועבירות נוספות, של מאה שעות של"ץ מעיד כי הפרקליטות עצמה חושבת שמעשיו של מרשי היו טעות בשיקול הדעת, דברים טכניים של דיווח ולא מעשים שיש מאחוריהם עבירה פלילית של ממש".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות