"דמי המזונות, הם בגובה המשכורת החודשית שלי" טוען גבר שדורש להפחיתם

תשלומי המזונות לא פעם הופכים להיות כאבן ריחיים על צווארם של הגברים, באחרונה הוגשה לבית המשפט לענייני משפחה תביעה על ידי עורכת הדין הילה וינטרוב, להפחתת דמי מזונות של הגבר שהפכו להיות בגובה המשכורת החודשים שלו
נעמה כהן |

על פי הבקשה לבית המשפט מדובר בבני זוג אשר נפרדו לפני 3 שנים והגבר חתם על הסכם גירושין, אשר אושר וקיבל תוקף של פסק דין בביהמ״ש והחל ממועד החתימה על ההסכם, מצא עצמו בעיצומה של מלחמת קיום יומיומית, שכן הוא נדרש ליטול הלוואות ולגור בבית הוריו וכן לבקש מהם עזרה כלכלית והכל במטרה לממן את מזונות ילדיו. בתקופה האחרונה הגבר התארס ומעוניין לפתוח בחיים חדשים ולהינשא בשנית, אולם הכנסתו החודשים הינה כחמשת אלפים שקלים נטו, כגובה המזונות והמדור ולאחרונה עבר עם בת זוגו לגור בדירה שכורה ונדרש לשאת בדמי שכירות בסך של 2,900 שקלים.

לטענת עו"ד וינטרוב, כיום חל שינוי נסיבות ודמי המזונות עליהם הוסכם במסגרת הסכם הגירושין, אינם מתיישבים עם שיקולי ההגינות והצדק ואף לא עם פסיקת בית המשפט . "הותרת מצב הדברים על כנו מובילה ומקבעת חוסר צדק משווע. קל וחומר שעה שנכון למועד כתיבת שורות אלו משתכר התובע, את הסך הממוצע של 5,000 שקלים נטו לחודש והינו קורס תחת הנטל הכלכלי הכבד המוטל עליו נוכח תשלומי המזונות שמהווים את כמעט את מלוא הכנסתו ובשנתיים האחרונות נדרש להתגורר בבית הוריו ולהיעזר בהם", כתבה עו"ד וינטרוב והוסיפה: "כעת, לתשלום המזונות החודשי אותו משלם 4000 שקלים יתווסף הסך של 1,000 שקלים מדי חודש, בעבור מזונות ומדור הקטינים, בהתאם להסכם עליו חתמו הצדדים, וכך ייווצר מצב כי מדי חודש ייאלץ לשאת בסכום לא מבוטל של מזונות עבור שני ילדיו ובטן כולל של 5,000 שקלים לחודש, לא כולל מחציות, כך שלא תיוותר בידיו הכנסה פנויה, והכל בזמן שהינו שרוי בהלוואות".


בחן האם  גם אתה זכאי להפחתת מזונות

 

[gravityform id="7" title="false" description="false" ajax="true"]

 


בבקשה שהוגשה לבית המשפט, נטען גם כי הגבר חתם על ההסכם, מבלי שהבין את מצב הדברים לאשורו ואת המציאות המשפטית ששררה אז בכל הקשור לדמי מזונות. והוא הגיע לדיון כשהוא איננו מיוצג משפטית ע״י עורך דין מטעמו "ו"לכאורה" עורכת הדין אשר הכינה עבור הצדדים את ההסכם ייצגה את שניהם, אבל רק לכאורה. כמו כן הוא לא היה מודע שישתנו הנסיבות ולא יהא עוד ביכולתו לעמוד במחויבויות הלא הגיוניות שנטל על עצמו. הוא לא קיבל ייעוץ משפטי לגבי ההסכם שהינו מקפח וחורג ממתחם הסבירות ומובן, כי אם היה מבין כי ההסכם מקפח אותו בצורה חריגה וכי מרבית הסעיפים, אשר כתובים בו אינם מקובלים ואינם סבירים, ברור מאליו, כי היה מסרב לחתום על ההסכם ולאשרו בביהמ״ש", סיכמה עו"ד וינטרוב.

עו"ד הילה וינטרוב

עו"ד הילה וינטרוב מומחה בתחום המעמד האישי: נישואין, גירושין, הסכמי ממון, הסכמי גירושין, תביעות הפחתת מזונות או הגדלת מזונות, תביעות משמורת, משמורת משותפת, צוואות וירושות, ייפוי כוח מתמשך, אפוטרופסות, ידועים בציבור, פירוק שיתוף, חלוקת רכוש, תביעות כתובה ופיצויים וכיוצ"ב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות