יום המשפחה 2020 יחול ביום שלישי ה-25/2

לכבוד היום הייחודי, הכין עו"ד ומגשר לענייני משפחה, ארתור שני, מא' זיסמן שני חברת עורכי דין, סרטון העונה על השאלה: משפחה "נכונה" – יש כזה דבר?!
נעמה כהן |

כבר בהתחלה נציין כי לפי נתוני מרשם האוכלוסין האמריקאי, רק 25% מהששפחות בארצות הברית הן משפחות קלאסיות (אבא, אמא וילדים מפרק א').
בישראל, הנתונים קשים יותר לאיסוף, נוכח העובדה שיש מצב משפטי של "ידועים בציבור" שאינו סטטוס ולכן קשה לאסוף נתונים לגביו, כך שניתן להניח שאנו לא רחוקים מארה"ב.
אם כן, אז "המשפחה של פעם" לעומת "המשפחה של היום" טומנת בחובה שינויים רבים ודרמטיים מסוגים שונים: החל מהמבנה החברתי, עובר בסוציולוגיה, וכן – גם במשפט.

 

 

בעבר, למשל, היה ברור בגן הילדים שיש אבא ואימא של שבת, וכאשר מגיע יום האהבה – שואלים את הילדים היכן אבא ואימא הכירו.
בעבר, מדענים הגדירו משפחה גרעינית כתא חברתי הטרוגני שבו יש אישה, גבר וילדים.
ברור לנו שכיום ההגדרות הללו השתנו מאוד, ומשפחות באות בשלל צבעים והרכבים: אבא ואבא, אימא ואימא, עם ילדים, ללא ילדים, הורה אחד, כמה הורים. ומי שרוצה – יכול גם אבא, אימא וילדים, ממש כמו פעם
היום זה ברור מתמיד, שכל איש או אשת חינוך יכירו את הסיפור המשפחתי של הילדים המתחנכים אצלם ויקפידו לכבד את כל ההרכבים המשפחתיים של הילדים באופן שוויוני ומכיל.
אין משפחה אחת נכונה. משפחה היא המקום שבו יש לנו את החיבור הרגשי, הזהותי והשתייכותי העמוק ביותר. משפחה היא מה שנגדיר לנו כמשפחה.
היו גאים במשפחה שלכם – כל משפחה!

 

עו"ד ארתור שני
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות