אישום: ריב על גבר הוביל לרצח בכרמיאל

תושבת כרמיאל בת 31, רצחה את חברתה שושנה מנשירוב על רקע ריב על גבר וניסתה וגרמה לעצמה חתכים בסכין הרצח על מנת שיחשבו כי מדובר בהגנה עצמית
אייל חן |

הבוקר הוגש לבית משפט המחוזי בחיפה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד דינה זלוטניק, תושבת כרמיאל בת 31, הנאשמת כי לפני קצת למעלה מחודש רצחה את חברתה שושנה מנשירוב, הרקע לרצח הינו ריב על גבר.

לפני כחמישה שבועות, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה, בשעות הבוקר המוקדמות לפיו, אישה צעירה דפקה על דלת ביתו, כשפתח לה את הדלת הוא הבחין בסימני דם על בגדיה והיא סיפרה לו, נסערת ומבולבלת, כי דקרה את חברתה בדירה שנמצאת בקומה מעליו וביקשה ממנו להזעיק עזרה, כוחות משטרה שהגיעו למקום מצאו את גופתה של מנישרוב בדירה שהיא דקורה.

מכתב האישום שהוגש הבוקר עולה כי במהלך השהיה המשותפת של השתיים בדירה, זלוטניק וחברתה מנישרוב שתו בירות, שוחחו, התקשרו לאנשים כוונים והתכתבו עימם. בין היתר, השתיים קיימו קשר של שיחות ותכתובות עם מספר גברים ועל רקע אותן התקשרויות, מנישרוב חשדה בזלוטניק כי היא מעוניינת בקשר עם אחד הגברים שהיה בעבר בן זוגה והשתיים התווכחו מספר פעמים בנוגע לחשדה, סמוך לשעה חמש לפנות בוקר, על רקע החשד והוויכוחים, החליטה זלוטניק לגרום למותה של חברתה, נטלה סכין שהייתה בדרה, והחלה לתקוף את המנוחה בכוונה לגרום למותה, תוך שהיא מכה אותה בראשה, פניה, חזה וזרועותיה ודוקרת אותה שוב ושוב בפניה, בצווארה, בכפות ידיה ובירך שלה, עד שגרמה למותה.

בתחילה, טענה זלוטניק כי היא אשמה בעבירת הרצח שמייחסים לה, הביעה חרטה וצער. בהמשך טענה שהגנה על חייה, ותקיפת חברתה היתה הכרחית, אחרת המנוחה היתה הורגת אותה. לדבריה בעת השהות בדירה הן צחקו, דיברו, היו לבדן והתכתבו והתקשרו לאנשים שונים, כולל לבקשת המנוחה, לבן הזוג לשעבר של המנוחה. שתיהן ניסו לתאם מפגש עימו וכן עם חברו, לבסוף החבר לשעבר מסר שלא יגיע וזלוטניק תיאמה מפגש עם חברו לבד, אך הם לא נפגשו.

לטענתה, כאשר התכוונה ללכת הביתה בסביבות השעה 05:00, המנוחה חשדה שחברתה עוזבת את הדירה לצורך מפגש מיני עם בן זוגה לשעבר, היא כעסה, קיללה אותה נטלה סכין מהמטבח ושרטה את פניה של הנאשמת באמצעות הסכין ובתגובה זלוטניק תפסה בשערות ראשה של המנוחה, ודחפה אותה, הפילה אותה לרצפה. לפי גרסתה הראשונית, בשלב זה זלוטניק נשככה על חברתה כדי לתקוף אותה. אולם בהמשך השתנתה הגרסה ולפיה בשלב זה המנוחה "שמה לה רגל" הפילה אותה וכששתיהן על הרצפה, הן תקפו זו את זו, כולל באגרופים. לפי גרסתה במהלך כל החקירה כולל הדגמה בשחזור מוסרט שערכה בתחנת המשטרה, תחילה הסכין היתה בידי המנוחה שתקפה באמצעותה את הנאשמת, ואז היא חילצה מידיה את הסכין וביצעה את כל הדקירות במנוחה. זלוטניק הוסיפה במענה לשאלת החוקרים כי הסכין החליפה ידיים פעמיים בינה לבין המנוחה וכששמעה אותה גונחת מכאב ומוטלת ללא תזוזה על הרצפה, הניחה את הסכין על הרצפה, קמה וניגשה לשכן שיזעיק עזרה.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים נכתב כי קיים יסוד סביר לחשש כי שחרורה של זלוטניק יביא לשיבוש הליכי משפט או לפגיעה בראיות בדרך אחרת וזאת לנוכח העובדה כי מחוות הדעת של "בדיקת החיים", שנעשתה לה עולה המסקנה כי מרבית הפציעות על גופה מתיישבים עם פגיעה עצמית. "לצורך ביסוס טענתה של הנאשמת כי גרמה למותה של המנוחה כתגובה לכך שהמנוחה תקפה אותה, הנאשמת הגדילה לעשות וגרמה לעצמה לחתכים (על גבי גופה ובבגדיה) באמצעות הסכין שבה גרמה למות המנוחה", נכתב בבקשת המעצר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות