שוחרר לביתו החשוד בדריסת מאבטחים בבית החולים וולפסון.

שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, מעיין בן ארי, דחתה את הערר שהגישה המשטרה כנגד החלטת השחרור של החשוד בדריסת המאבטחים בבית החולים וולפסון. סניגורו, עו"ד יעקב שקלאר טען בבית המשפט כי הלקוח שלו נפל קורבן לאלימות ברוטאלית של המאבטחים והוכה ונחבל בכל חלקי גופו.
מעיין לביא |
עו"ד יעקב שקלאר

כזכור, שלשום בן משפחתו של מטופל, בן 28 מחולון, נעצר בחשד לדריסה ותקיפה של מאבטחים ברחבת המיון של בית החולים וולפסון בחולון. סנגורו של החשוד עו"ד יעקב שקלאר טען, כי מי שהותקף באירוע היה דווקא מרשו. שופטת המעצרים הורתה על שיחרורו של החשוד, אולם עיכבה את החלטתה בשל הערר אותו הגישה המשטרה.

פרקליטו של החשוד, עו"ד יעקב שקלאר, שאף הוא הגיש ערר על ההחלטה להטיל על החשוד תנאים מגבילים, טען בבית המשפט, כי מרשו חבול בראשו ובגופו, פתחו לו את הראש. "המדרכה כולה הייתה מלאה דם וכל האוטו מלא בדם והכל כאשר עושים את זה 10 מאבטחים. אני טוען שהלקוח שלי נפל קורבן לאלימות ברוטלית", אמר עו"ד שקלאר והוסיף: "הוא הגיע עם אביו שלא מרגיש טוב. הוא הגיע לכניסה להכניס את האבא. המאבטח פנה אליו ואמר לו להזיז את האוטו, התפתח דין ודברים ולטענתו אחד המאבטחים אמר לו "אני אדקור אותך". ולמה הוא בורח – כיוון שרודפים אחריו ותוקפים אותו והוא מהפחד נכנס בעמוד. הוא לא בא כדי לתקוף מאבטחים, אלא כדי לאשפז את אבא שלו. את הסרטון שהם רודפים אחריו משום מה לא מציגים. וצריך להיות. הם שולפים אותו מהאוטו ומתחיל לינץ'".

מנגד נציגת המשטרה, שהגישה ערר על שחרור החשוד בידי בית משפט השלום בתל אביב, טענה כי ניתן לראות בהתנהלותו של החשוד ובהתנהגותו, כי אינו ירא מן החוק ומהסמכות, ולא שעה להוראות בעלי הסמכות והשוטרים במקום, ניסה להימלט ומכאן מסוכנותו.

בסיכומו של דבר, כאמור, שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, מעיין בן ארי דחתה את שני העררים, והורתה היום לשחרר את החשוד למעצר בית בן חמישה ימים וכן נותרו בעינם תנאי ההרחקה מבית החולים. "שמעתי בקשב רב את טענות הצדדים ועיינתי בחלק מחומר החקירה שהוצג לעיוני. בנוסף, צפיתי בסרטונים המתעדים את האירוע, וסבורני כי בית המשפט קמא לא שגה בהחלטתו, על כל רבדיה. ראשית, אכן קיים חשד סביר לביצוע עבירות והדבר מתייחס לראשיתו של האירוע. לצד האמור, אכן ניתן להבחין שהעורר עצמו נחבל על ידי המאבטחים", כתבה השופטת מעיין בן ארי בהחלטתה.

עו"ד שקלאר

עו״ד שקלאר מסר בתגובתו לארוע: ״בוולפסון יש מאבטחים אלימים שבמקום להרגיע את המצב יוצרים פרובוקציות, מתנהגים כמו עבריינים ומתחילים מכות, תוך שהם מנצלים לרעה את אהדת הציבור. שוחררו לציבור סרטונים ערוכים שאינם מראים את הלינץ׳ האכזרי שעבר אזרח מסכן, שבסך הכל הגיע כדי לאשפז את אביו החולה. אני מברך על החלטת השחרור למרשי ואדאג למיצוי מלוא האחריות הפלילית והנזיקית כלפי בית החולים והמאבטחים. המדהים הוא שצוות המאבטחים משבשים את הראיות ומסתירים את הסרטונים הרלוונטיים וגם הורו באיומים לעדים שצילמו את הלינץ׳ למחוק את הסרטים שצילמו״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות