נחשפה חקירה סמויה של פרשיית קניה ומכירת אקדחי אייר-סופט

חקירה סמויה של מג"ב הביאה למעצר של מי שנטען שהוא "סוחר נשק בפרשיה חוצת גבולות" כדברי החוקרים. "חומר החקירה בעניינו דל", קבע השופט
ציון חן |

מזה תקופה לא קצרה מנהלת יחידת 'דקל', הימ"ר הכפרי של מג"ב דרום, חקירה אותה הם מתארים "פרשיה זו עניינה סחר במספר ארועים של נשקים ואמצעים ליצור נשק".

אתמול נעצרו מספר מעורבים, כשהבכיר שבהם, הוא מי שסומן ע"י מג"ב כסוחר הנשק, תושב ראשון לציון בן 37, אשר לטענת המשטרה סחר בנשקי אייר-סופט אשר עברו עפ"י החשד הסבה לנשקים שיורים כדורים חיים. כל זאת, באמצעות עסקאות של קניה ומכירה אל מול גורמים פלסטינים תושבי השטחים.

לטענת הסוחר, בחקירתו הוא הסביר כי הוא קנה באתר יד שניה אקדח שיורה פלסטיק וכי זה לא נשק. לדבריו, מה שהוא קונה – מותר, ומה שהוא מכר – מותר, ומה שקורה עם זה אח"כ, זה כבר לא שלו.
נציג היחידה החוקרת של ימ"ר מג"ב דרום, ציין בפני ביהמש כי בפרשיה הזאת כבר יש עצור אחד שכלוא מזה תשעה ימים. "מדובר בפרשיה מורכבת, חוצת גבולות כפי שביהמש יכול להתרשם גם מתיק החקירה והדוח הסודי", הבהיר החוקר לשופט המעצרים באשקלון יהודה ליבליין, כשביקש את הארכת מעצרו של החשוד כסוחר ב-12 ימים נוספים.

"לא ניתן לעטוף את דלות הראיות באמירות בדבר חקירות חוצות גבולות, ומורכבות החקירה, ואמרות מסוג זה, אלא יש לבחון את חומר הראיות", מתח השופט ביקורת על מג"ב, "היות ומדובר בתחילתה של חקירה, אינני סבור כי ניתן להיעתר לבקשת המעצר במלואה, ואף לא קרוב לכך. זאת אף שקיימת עילת מעצר, שכן לעצור גירסה כי מכר חלקים של מה שנחזה להיות נשק, ואיננו נשק בפועל, וכאמור, מארג הראיות בעניינו שונה מהאחרים, הוא דל", קבע השופט ופסק כי העצור יכלא בשלב זה רק לשלושת הימים הקרובים בלבד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות