השוטר תפס במכשיר לייזר נהג במהירות מופרזת – בית המשפט זיכה

זה לא קורה הרבה, אבל שופט בית המשפט לתעבורה בתל אביב, אלעד שור, זיכה נהג מחמת הספק, לאחר שנתפס נוהג במהירות מופרזת
מעיין לביא |

הסיבה, השוטר לא ידע כמה מסלולים היו בכביש ובסמוך למכונית שנתפסה נסע רכב אחר.

כנגד הנאשם נרשמה, לפני מספר חודשים, הודעת תשלום קנס בגין נהיגה במהירות מופרזת, ברחוב ששת הימים בבני ברק, כאשר הוא נסע במהירות של 82 קמ"ש הגבוהה ב-32 קמ"ש מהמהירות המותרת. הנאשם כפר באישום המיוחס לו וטען כי אין המדובר בדרך עירונית והוא למד כי המהירות המותרת במקום הנה 60 קמ"ש שכן בנתיבים הנגדיים, מוצב תמרור המורה על מהירות מותרת של 60 קמ"ש.

מנגד, עורך הדו"ח רס"ר אנדריי אודוביביצ'קי, העיד רכב המטרה היה בנתיב 2 מתוך 2 נתיבים, האירוע צולם על ידי מצלמת גוף ובסרטון נראים לפחות 4 נתיבים מכיוון נסיעתו של הנאשם, השוטר הסביר כי לפני כן קיימים שני נתיבים המתפצלים לארבעה נתיבים ובהמשך, בחקירתו הנגדית של עד התביעה, הציג הנאשם לעד תמונה מכיוון הגעתו, אותה אישר עד התביעה כנכונה, שם ניתן לראות כי הכביש הנו בעל 3 נתיבים ולא שניים, השוטר הסביר כי שלושת הנתיבים מתמזגים לשניים ולאחר מכן נפתחים לארבעה נתיבים.

השופט שור, דחה את שתי טענותיו של הנהג לפיהם לא מדובר בדרך עירונית או שהוא חשב כי מדובר במהירות מותרת של 60 קמ"ש, אולם קיבל את הטענה כי השוטר טעה ובמקום קיימים שלושה נתיבים ולא כפי שכתב בדו"ח. "הקושי בתיק זה נובע מכך שהנאשם הציג תמונה כי במקום בו לכאורה לזר השוטר את רכבו של הנאשם, קיימים שלושה נתיבי נסיעה ולא שניים כפי שציין השוטר, מאחר שכך ומאחר ובסרטון ניתן להבחין כי רכבו של הנאשם אינו הרכב היחיד בכביש הרי שמתעורר ספק בקשר לעובדה מהעובדות הנטענות ואשר דורשות הוכחה בקשר עם קשירת רכב הנאשם לרכב אותו לזר עד התביעה", כתב השופט שור והוסיף: כפי שנפסק רבות, בעבירות של 'אחריות קפידה', או כהגדרתם הקודמת 'אחריות מוחלטת' הואיל ולא נדרשת הוכחת היסוד נפשי של מבצע העבירה, הרי שיש להקפיד הקפדה יתרה על הרכיבים העובדתיים בהוכחות העבירה וכי טעות ברכיב עובדתי יש בה כדי לעורר ספק בקשר להוכחת העבירה".

 

קבלת דו"ח מהירות ממצלמה? יתכן ואפשר לבטל אותו!
לבחינת סיכויי מחיקת הדוח יש למלא השאלון 

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="true"]

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות