בית המשפט המחוזי הורה לשחרר נאשם בעבירת תקיפה והיזק לרכוש

התקבל הערעור, אותו הגיש עו"ד אמיר ברכה כנגד החלטת בית משפט השלום להשאיר במעצר גבר כבן 60, שהואשם בתקיפה של בנו וגרימת היזק לרכוש
נעמה כהן |

שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, טלי חיימוביץ, הורתה לשחרר ממעצר, גבר כבן 60, שהואשם בתקיפה של בנו וגרימת היזק לרכוש.

נגד הגבר הוגש כתב האישום שייחס לו עבירות של היזק לרכוש במזיד ותקיפה סתם של קטין ע"י אחראי, בכך שלפני כחודש, סטר לבנו בן ה-14, לאחר שזה רב עם אחיו הבכור בן ה-17 וגזר לו את המטען לאחר מכן לפני כשבוע, שבר באמצעות לום את דלת אחד החדרים בדירה בו שהתה אשתו כדי לקחת את המפתחות שהיא הסתירה ממנו.

המשטרה הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. בדיון הארכת המעצר אמר נטען כי מדובר באדם מבוגר ונכה, שבעבר כבר אשתו העלילה עליו ושופטת הבהירה לה, בהליך שהתקיים בבית המשפט לענייני משפחה, בעת שטענה שהוא מסוכן, ולכאורה החביא אקדח, איים לרצוח אותה ועוד המצאות כיד הדמיון, שאם לא "תרד" לחלוטין מטענות המסוכנות שלה אז ייפסקו נגדה הוצאות משפט גבוהות.

עו"ד אמיר ברכה העוסק בפלילים נשכר כדי לערער על המעצר מאחר ובית משפט השלום לכאורה לא נתן משקל לנתוניו החיוביים של העצור, ובחן את התיק בפריזמה של אלימות במשפחה למרות שהאישה הבהירה כי מעולם לא הרים העצור עליה יד, "בית המשפט כלל לא בחן האם ניתן להפחית את המסוכנות באמצעים כמו הרחקה שהם אמצעים פתוחים יותר"

"אנו ב"סיבוב" שני של אותו תרגיל. מדובר בכלל בתיק גירושין. יש לנו אפשרות שהחשוד יעבור להתגורר בביתו של אביו המנוח, שהוא כרגע בית ריק, על-מנת להבטיח את שהותו שם, ישהה עימו בן משפחה. בכל מקרה, שתי העבירות המצוינות הן ברף הנמוך ואין כל מקום והצדקה להמשך המעצר", אמר עו"ד ברכה.

השופטת נעה תבור החליטה לבסוף להשאיר אותו במעצר מספר ימים נוספים, לפחות עד הדיון הבא. עו"ד ברכה הגיש על כך ערעור לבית משפט המחוזי, שם השופטת חיימוביץ קיבלה את דבריו והורתה על שחרורו למעצר בית.

"איני משוכנעת כי זהו התיק הנכון להגיש בו בקשה למעצר עד תום ההליכים, שכן מדובר באדם נטול עבר פלילי, אשר מהודעותיהם של אשתו וילדיו עולה כי הוא אינו אדם אלים, ולא נהג כלפיהם באלימות מעולם. שבירת הדלת וגם הסטירה לבן, שתיהן ראויות לגינוי, ולבטח מקימות מסוכנות מסוימת, אולם מדובר במסוכנות בדרגה נמוכה שניתנת לאיון באופנים הרבה יותר קלים מאשר מעצר בפועל", כתבה השופטת חיימוביץ בהחלטתה.

עו"ד אמיר ברכה

תגובתו של עו"ד אמיר ברכה: עוד מקרה בו ידה של יחידת התביעות קלה על הדק המעצר.
מדובר באדם בן 60 ללא כל עבר פלילי. שגם אשתו אומרת בפירוש שמעולם לא הרים עליה יד, ומשטרת ישראל מרשה לעצמה להגיש כנגדו בקשה למעצר עד לתום ההליכים בגין שני אירועים איזוטריים.

אני מקווה שמישהו ביחידת התביעות בתל אביב יקרא את החלטת בית המשפט ויפנים את המסר שהועבר בה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות