תקיפת שוטר תנועה

רכב ובו שני תושבי חיפה (23,40), עוכב בסמוך לקיבוץ יקום (בין הרצליה לנתניה), ע"י ניידת של משטרת התנועה הארצית למתן דוח. השניים תקפו את השוטר בעת שמילא להם את הדו"ח, ואף העיפו את מפתחות הרכב הרחק
ציון חן |

השוטר חש מאוים והתיז על הנהג (המבוגר מהם), תרסיס גז פלפל אישי להגנה עצמית.

ההיתקלות האלימה הזאת התרחשה כאשר שני נוסעי הרכב נעצרו ע"י ניידת של משטרת התנועה בשעות לפנות בוקר של יום רביעי (12.2.20). "בעת רישום דוח תנועה תקפו שוטרי מתנא ואיימו עליהם ביקום סמוך לשעה 03:00", נכתב בבקשת המשטרה לעצור את השניים למשך תקופה של לא פחות מחמישה ימים.

הנהג התעמת עם השוטר, דחף אותו ואף השליך את צרור מפתחות הרכב לשומקום. "לקח לשוטר זמן למצוא אותם", סיפר נציג המשטרה בדיון בבקשת המשטרה בבית משפט השלום בפתח תקווה.

בעקבות העימות והתזת גז הפלפל, אושפז הנהג אשר פונה לקבלת טיפול רפואי, ואף לא הובא בשל כך לדיון בבקשת המשטרה בעניינו. דיון שהתקיים מספר שעות מאוחר יותר במהלך אותו היום, יום ד'.

עם כל זאת, השופטת אופיר כתבי-ריבלין דחתה את כל חלקי בקשת חוקרי תחנת 'שדות' של משטרת מחוז המרכז בפיקודו של עמיחי אשד, החוקרת את התיק. השופטת כאמור, לא השאירה גם את הצעיר שהובא לביהמש עצור, ולו לרגע יותר ממה שהיה בחזקת המשטרה, עד לאותו הרגע.

"קם חשד סביר", ציינה השופטת וקבעה באותה הנשימה, "נסיבות העניין אינן מקימות עילות מסוכנות או שיבוש המצדיקות הארכת מעצר", ושחררה את השניים לחלוטין, בתנאי חתימה על ערבות, והתחייבות להתייצבות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות