גננת שפוטרה לאחר שהרתה תבעה מאות אלפי שקלים, בפשרה נקבע סכום של כ-20 אלף שקלים

אישה כבת 33, שעבדה כגננת בגן ילדים, באזור המרכז, תבעה את בעל הגן בלמעלה מ-330 אלף שקלים לאחר שטענה כי פיטוריה לא היו כדין, מחמת הריונה
רונן לוי |

לאחר משא ומתן עם פרקליטתו של בעל הגן, הצליחה עו"ד ליזה דמרי בן שחר להפחות 90% מסכום התביעה ולהגיע להסכם שקיבל תוקף של פסק דין בסך כ-21 אלף שקלים.

על פי התביעה שהגישה לבית הדין לעבודה הגננת עבדה במשך 9 חודשים בגן, הילדים, תחילה בתפקיד ״מובילת קבוצה״ לילדי הגן, בגילאי שנה – שנתיים, כאשר שכרה הממוצע עמד על סך של כ – 5,700 שקלים ברוטו לחודש. היקף עבודתה היה במשרה מלאה שישה ימים בשבוע. במסגרת תפקידה, התובעת הייתה אחראית, בין היתר, על נושא החינוך, העשרה, העצמה והקניית ידע לפעוטות.

התובעת העידה על עצמה שהינה בעלת ידע מקצועי רב וניסיון בתחום ההוראה. בעלת תעודת הוראה בכירה ובמהלך כל תקופת העסקתה, הייתה עובדת מצטיינת, מסורה, חרוצה ויעילה, אשר ביצעה את עבודתה על הצד הטוב ביותר ולשביעות רצונו המלאה של מעסיקה. לטענתה לאחר שניסיונותיה להיכנס להריון, נשאו פרי, היא עדכנה את בעל הגן על הריונה בעל פה ובכתב. כחודש לאחר שעדכנה את בעל הגן על הריונה, הודיע לה על פיטוריה בהודעת ווטסאפ מבלי שנערכה לכך כל הכנה וכמובן מבלי שהתובעת זומנה לשימוע או עודכנה כי הוא שוקל את המשך העסקתה.

חוסר הבנה מתוך תמימות
בתביעה אותה הגישה דרשה 330 אלף שקלים זאת בין השאר בעקבות עבירות על חוק עבודת נשים, חוק פיצויי פיטורין, חוק שיוויון הזדמנויות ותביעה לתשלום בגין אפליה. לאחר הגשת התביעה בעל הגן לא הגיש כתב הגנה ובית הדין פסק את דינו.

בעל הגן פנה לעורכת הדין דמרי בן שחר שהגישה בקשה לביטול פסק הדין.
"מתוך תמימות של ממש ומתוך שהנתבע מאמין, כי אילו יפרוס את גרסתו האמיתית בפני בא כוח התובעת (עימו היו לו שיחות קודמות שכן בא כוחה של התובעת הוא אחיה) פנה הנתבע אל בא כוח התובעת על מנת להגיע לליבו וסבר בתום לב, כי הצדדים נמצאים במשא ומתן לפשרה בין הצדדים", כתבה עורכת הדין דמרי בן שחר בבקשה והוסיפה: "שוב מתוך חוסר הבנה מוחלט לא פנה הנתבע בפני בית הדין הנכבד בהודעה בדבר מו"מ זה. הנתבע לאחר שנפגש עם בא כוח התובעת (כאשר עוד תלויה ועומדת התביעה דנן) המתין להמשך המו"מ תוך שהוא בטוח, כי דרכו לכדי פשרה כלשהי".

בית הדין קיבל את בקשתה של עורכת הדין דמרי בן שחר, ביטל את פסק הדין ולאחר משא ומתן עם התביעה הגיעו להסכם פשרה בו ישלם בעל הגן סכום של 21 אלף שקלים בלבד.

עו"ד ליזה דמרי

עו"ד ליזה דמרי בעלת ניסיון רב בייצוג מעסיקים ועובדים, לרבות מנהלים בכירים ומעבידים מובילים במגזר הציבורי והעסקי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות