עובדת בסוכנות ביטוח התפטרה לאחר שעברה הטרדה מינית וזכתה במיליון ש"ח מהמעסיק המטריד

עובדת בסוכנות ביטוח, תבעה את המעסיק שלה לשעבר ב-730 אלף שקלים לאחר שהוטרדה מינית בכל שנות עבודתה עד שהתפטרה ממנה
רונן לוי |

מהתביעה שהוגשה על ידי עו"ד ליזה דמרי בן שחר, בבית הדין לעבודה בחיפה עולה כי בעלי המשרד הפרו את החוק למניעת הטרדה מינית וחוק שוויון הזדמנויות בעבודה ונגרמו לה בין השאר נזקים נפשיים.

על פי התביעה, האישה עבדה בסוכנות לביטוח אשר עוסקת בשיווק וניהול תיקי ביטוח, במשך מספר שנים. לטענתה מעיון בתלושי השכר ניתן להווכח, כי מנהל הסוכנות שלט ביד רמה ובאופן בלעדי בענייני השכר של התובעת וכלל העובדות ועשה כעולה על רוחו והורה על רישום כוזב בתלושי השכר של התובעת כך, שבפועל במקום לרשום את כלל השכר ברכיבים אשר הינם לצורך הפרשות סוציאליות, רשם רכיבים שאינם מן המציאות ומצב הדברים הנכון.

בתביעה אותה הגישה עו"ד דמרי בן שחר עולה כי מתחילת עבודתה בעל הסוכנות הטריד אותה מינית בין השאר באמירות שונות ואף ליטף את עכוזה.

תקיפה מינית בכנס
השיא היה כאשר הזמין אותה לכנס סוכני הביטוח באילת ורק כאשר הגיעה לשם הבינה כי הוא שכר רק חדר אחד למרות דבריו שיהיה לה חדר משלה וגם בחדר הזה היא נוכחה שיש בו רק מיטה אחת. "לצערה הרב של התובעת ומתוך מצוקה של ממש, ניסתה לשכב במיטה בקצה אחד מרוחק עד כמה שניתן מהנתבע, תוך שהיא מרגישה במקום שהיא אינה בטוחה בו, אין לה דרך מילוט ואין לה כל דרך אחרת ומקום לשהות בו. הנתבע מצידו למרות שהבטיח לתובעת, כי "אין לה מה לדאוג ממנו" החל לאחר כמה דקות בודדות, להתקרב אל צידה של התובעת בו היא שוכבת מקווצת כולה, החל לחבק אותה ולנסות למשוך אותה בצמידות אליו, אז אף טען הנתבע כי הוא רוצה לחבק את התובעת ולישון קרוב אליה", כתבה עו"ד דמרי בן שחר בתביעה והוסיפה: "התובעת הביעה מצוקה רבה והדפה קלות את הנתבע תוך שהיא מבהירה לו, כי אין כל צורך במגע פיזי מצידו וכי זו לא היתה כוונתה בהגעה לאותו הנופש. למיותר לציין, כי התובעת לא עצמה את עינה באותו הלילה תרתי משמע, לא ישנה ואף לא הצליחה להירגע מתוך שהיא ישובה בחצי הלילה על כורסאת עץ יחידה שהיתה בחדר".

לאחר אותה חופשה הרעו מקרי הטרדה מינית נוספים במשרד, כך למשל היה מעיר לתובעת מפעם לפעם "תזזי את הטוסיק הקטן שלך" כאשר היה נמצא עם התובעת במטבחון של המשרד וכשאין איש לידם; מעיר הערות כגון " את צריכה מישהו שידאג לך ויממן אותך"; שואל אותה לגביי חיי המין שלה ועד כמה היא מסופקת ועוד כהנה והכנה הערות סקסיסטיות, פוגעניות ושאין להם מקום במקום תעסוקתה של התובעת.
מסכת התעללות שהסתיימה בהתמוטטות
בסופו של דבר העובדת לקתה בהתמוטטות נפשית של ממש ושהתה כחודש ומחצה תחת חופשת מחלה בשל כך.
לאחר תום תקופת חופשת המחלה הבינה כי אינה יכולה עוד לשוב למקום העבודה שהוא מבחינתה המקום בו היא מוצאת עצמה מותקפת ומוטרדת מינית פעם אחר פעם ועל כן התפטרה. "התובעת למרות מצוקתה הרבה, בשל היותה אם יחידנית, מפרנסת יחידה ללא מזונות את שני ילדיה הקטינים. חששה מאוד מהיום בו תצטרך "לשבור את הכלים" ומשכך סבלה במשך שנים את ההתנהגות הזו של הנתבע". נכתב בתביעה.
מתפטרת בדין מפוטרת
על פי התביעה התפטרותה זו הינה התפטרות מזכה במכלול העילות לפיצויים, לאחר הפרת החוק למניעת הטרדה מינית וחוק שוויון הזדמנויות בעבודה. "נגרמו לה נזקים רבים וקשים החל בנזקים נפשיים עובר לעוגמת נפש ופגיעה אפשרית ברזומה שלה, פגיעה שעלולה לפגוע בעתיד ביכולתה להשתלב העבודה עתידית. וכלה בפיטורים לא מוצדקים, תוך הפסדי שכר, פיצויי פיטורין וזכויותיה להליך הוגן", כתבה עו"ד דמרי בן שחר בתביעה.

בסופו של הליך משפטי אינטנסיבי זכתה התובעת להחזר מלוא זכויותיה וכן פיצוי כספי שהסתכם בסכום של כמיליון שקלים

עו"ד ליזה דמרי

עו"ד ליזה דמרי עורכת חוות דעת מומחה בסוגיות בנושא דיני עבודה ושכר, נותנת ייעוץ משפטי למעסיקים ועובדים, כותבת מאמרים משפטיים המתפרסמים בעיתונות, וכן עונה לשאלות בתחום דיני עבודה במסגרת ניהול פורום משפטי קבוע באתר משפטי ידוע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות