חברה תבעה עובד בעקבות עבירת תנועה שבוצעה ע"י רכב חברה. העובד: החברה מנצלת את כוחה

חברה תבעה בבית הדין לעבודה, עובד לשעבר, לאחר שלטענתם נסע ברכב החברה וביצע בו עבירת מהירות והם נאלצו לשאת בעלויות הדו"ח
רונן לוי |

הסניגורית של העובד, עו"ד ענת כפיר, הכחישה בשמו את התביעה וטענה כי החברה מנסה לנצל את העובד ולהתנער מתשלום זכויותיו.

על פי התביעה, העובד ביצע עבירת מהירות תוך כדי נסיעה ברכב החברה. בגין עבירת התעבורה קיבלה החברה על שמה דרישת תשלום קנס, ולאחר שהקנס לא שולם, נפתח נגדה תיק תעבורה בבית המשפט השלום בחדרה ובסופו של דבר ניתן פסק דין כנגדה ומשפסק הדין לא שולם, נפתח כנגד החברה תיק ברשות האכיפה והגביה והיא נאלצה לשלם למעלה מעשרת אלפים שקלים. "לאורך כל הדרך פנתה התובעת לנתבע כי ישפה אותה בגין התשלום – אולם כל פניותיה אלה עלו בתוהו", נכתב בתביעה.

העובד פנה לעו"ד ענת כפיר, וזו הגישה בשמו כתב הגנה, בו הכחישה את הטענות בשמו ובין השאר נטען על ידי עו"ד כפיר כי מספר עובדים במחלקות השונות נהגו על אותו רכב במועדים שונים ולא בוצע שיוך, לא היה סדר וארגון בכל הקשור לרישום וניהול יומן רכב, לאחר עזיבת העובד את החברה נודע לו כי הוא "מואשם" בעבירה בה אינו מודה ואף לא הוכח כי הרכב היה ברשותו בעת הרלוונטית לעבירת התנועה. המעסיק עצמו לטענת עו"ד כפיר, פנה במקביל לעובדים נוספים אשר הכחישו את אשמתם בדבר ביצוע עבירת התנועה ולאחר מכן הוחלט להאשים את העובד מבלי כל הוכחה לכך שהוא נהג ברכב.

עוד טענה עו"ד כפיר כי החברה מנסה גם להתנער על מנת לא לשלם לעובד את מלוא זכויותיו. "הנתבע מכחיש כי הוא ביצע את עבירת התנועה שהתובעת מנסה לייחס לו בחוסר תום לב משווע ובניצול כוחו הרב של תאגיד מול אדם תמים וצעיר בתחילת דרכו אשר סיים עבודתו אצל הנתבעת זה מכבר", כתבה בכתב ההגנה עו"ד כפיר והוסיפה: "ניצול כוחו של התאגיד מתבטא בין היתר בעובדה כי טרם שולמו לו זכויותיו הסוציאליות על ידי הנתבעת בניגוד לכל חוק ודין, תוך הפרה בוטה של דיני העבודה וזכויות המגן והכל אך ורק במטרה להתעשר שלא כדין על חשבונו של הנתבע ולהתנער מתשלום זכויות אשר מגיעות לנתבע כחוק".

בית המשפט קבע כי החברה לא הצליחה להוכיח את אשמתו של העובד ונפסקו לחברה הוצאות.

עו"ד ענת אדר כפיר

עו"ד ענת כפיר בעלת ניסיון רב במתן ייעוץ וליווי משפטי לתאגידים, בעלי עסקים ולקוחות פרטיים, ומאמינה במתן שירות מקיף ויסודי ללקוחותיה, תוך חשיבה "מחוץ לקופסא" ומציאת פתרונות יצירתיים עבור כל בעיה משפטית שעולה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות