עומדים לרכוש דירה מקבלן? זהירות, עורך הדין של הקבלן אינו מייצג אתכם אלא את האינטרסים של הקבלן

תנופת הבנייה בארץ נמצאת בתהליך מואץ, פרויקטים רבים של בנייה באזורים שונים בארץ בהחלט מאפשרים יותר הזדמנויות לאנשים לרכוש את הדירה הראשונה שלהם ולעתים רבות, גם במחירים נגישים יחסית
עו"ד גיל אלימלך |

אבל רגע לפני שאתם מתכננים כבר איזה ריהוט לקנות, כדאי לשים לב לכמה דברים חשובים לפני שאתם עושים את עסקת חייכם.

אם מדובר בדירה מקבלן, סביר להניח שהקבלן יציע לכם לחסוך את עלות עורך הדין ולהשתמש בשירותי עורך הדין שלו. נשמע מפתה, הרי מי לא רוצה לחסוך כסף, בעיקר בעסקה יקרה של בית? אבל רגע לפני, חשוב לזכור, עורך הדין של הקבלן הוא עורך הדין שמייצג את אינטרס הקבלן, במקרה שהכל יעבור בקלות ובשלום – זה מצוין. אבל במקרה של תקלות, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיות רבות ללא ייצוג ועם עורך דין שמייצג את הצד ממנו אתם צריכים לקבל דברים. עורך הדין גיל אלימלך המתמחה בתחום הנדל״ן מסביר: ״כדי למנוע עוגמת נפש, אובדן כספים, זמנים ועצבים מיותרים, חשוב להגיע לעסקה של רכישת דירה עם עורך דין המתמחה בתחום הנדל״ן, כזה שיוכל ללוות אתכם מתחילת התהליך ועד סופו, כך תוכלו להימנע מבעיות, ולהגיע לבית שלכם תוך שאתם מוגנים״.

על מה צריך לשים לב לפני שרוכשים דירה מקבלן?
עו״ד גיל אלמילך מסביר, ״ראשית מומלץ לבדוק את האיתנות הכלכלית של הקבלן, לוודא שיש לקבלן חשבון ליווי. אם הקבלן אומר לכם שכרגע אין לו, אבל יהיה בהמשך – מומלץ להסתייע בעורך דין.
צריך לדעת שהחוק כיום מאפשר הגנות לרוכשים, אבל כדי לקבל אותן, צריך לוודא שלקבלן יש חשבון ליווי, שהפקדתם את הכסף באמצעות השוברים לחשבון הליווי שלו. בכלל, כדאי לזכור שרכישת דירה היא לא רכישת עוד מוצר, אלא עסקה גדולה שתלווה אתכם כל החיים, זה הבית שלכם״.

עסקאות נדל״ן הן עסקאות מורכבות וכאשר ניגשים אליה עם עורך דין מומחה, הוא יוודא שנעשו כל הבדיקות הפיזיות לדירה ולבניין, הוא יבדוק את האיתנות הכלכלית של הפרויקט, את יכולת העמידה שלו במימוש, את אנשי המקצוע השונים, ויגן עליכם מפני תקלות שעלולות להתרחש.

גם ברכישת דירה יד שנייה, יש עניינים מורכבים כמו בדיקת שמאות, בדיקת צנרת, בדיקת זכויות, האם קיים צו שיפוטי כלשהו על הדירה שבעל הבית לא דיווח לכם עליו ועוד אפשרויות שאתם לא רוצים להיתקל בהן בדרך להגשמת החלום. דבר נוסף וחשוב, מדגיש עורך הדין גיל אלימלך: ״לפני חתימה על חוזה, גשו לבנק והשיגו ממנו אישור עקרוני להלוואה/משכנתא. בלי האישור הזה, אתם עלולים למצוא את עצמכם חותמים על עסקה ובסוף לא מקבלים משכנתא אבל מחוייבים בחוזה לעשרה אחוזים של פיצוי. סכום לא קטן עבור זוג צעיר״.

במילים אחרות, עולם הנדל״ן הוא ג׳ונגל פסטורלי עם אינספור אפשרויות להגיע ליעד או חלילה למעוד – לפני שאתם ניגשים לעסקה של החיים שלכם, קחו לכם עו״ד טוב המתמחה בנדל״ן כדי שהוא ילווה אתכם בכל שלב ושלב בתהליך, עד קבלת המפתחות. שיגיעו, בשעה טובה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות