מעצר גנבי רכב

זוג גנבי רכב אשר פעלו לאחרונה באמצעות מפתח משוכפל, נעצרו וכתבי אישום הוגשו נגדם
ציון חן |

השיטה של החשודים היתה פשוטה יותר ממה שניתן לדמיין. שני הגנבים היה מאתרים כלי רכב בהם מספר השלדה מופיע במקום גלוי, לרוב בחלקו הקדמי של הרכב. מספרי השלדה הועברו למנעולנים בשטחי הרשות הפלסטינית.

באמצעות קוד גישה למערכת המיחושב של יצרני הרכבים, דאגו אותם מנעולנים להחליף את קוד המפתח, ולייצר מפתח חדש המאפשר את פתיחת הרכב וגניבתו.

הרכבים הגנובים משמשים למספר צרכים. האחד הוא שימוש ברכב גנוב על מנת לבצע ארוע פלילי, ובכך לטשטש את זיהוי המבצע בשל השימוש ברכב לא שלו. שנית, הביקוש הרב לחלקי רכב זולים בישראל ובשטחי הרשות הפלשתינאית, כשהלקוחות העיקריים הם משחטות הרכבים.

תעשיית גניבות הרכבים למשחטות היא פעילות עבריינית פעילה מאוד בשטחי יהודה ושומרון. כנופיות גנבי רכב ובודדים פועלים בשטחי ישראל כשהם מעבירים אל המשחטות המיועדות לפירוק כלי רכב גנובים לחלקי חילוף. משם מועברים חלקי הרכב "הזולים" למוסכים בישראל וברחבי שטחי הרשות.

בעקבות מעצרם של גנבי רכב אלה, מבקשת יחידת 'אתגר' של המשטרה הפועלת בתחום עבירות הרכב מציבור בעלי הרכבים, שמספר שלדת הרכב שלהם לא יהיה גלוי ולהסתירו.

עוד נמסר מהמשטרה כי היא תמשיך למקד אכיפה נחושה כנגד תופעות המשפיעות באופן ישיר על האזרח הנורמטיבי ורכושו, במטרה לשמור על איכות החיים ולאפשר שגרת חיים תקינה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות