שוק ההיי טק קורץ לאנשים רבים ורבים פונים ללימודי קורסים שונים במכללות שנפתחות כפטריות לאחר הגשם.
לפני מספר חודשים כשנה לאחר שביטל את השתתפותו בקורס, קיבל צעיר מבית שמש, התראה לפני תביעה, על פיה הוא נרשם לקורס ולא הגיע אליו ולא שילם את דמי הקורס בסך 20 אלף שקלים. במכתב ההתרעה נכתב כי אם הוא לא ישלם את הכסף, החברה תאלץ להגיש נגדו תביעה.
הצעיר פנה לעו"ד לירן כפיר וזה שלח מכתב לחברה, שם הדגיש כי אותו צעיר אכן ביטל את השתתפותו בקורס, אולם הודעת הביטול היה מבעוד מועד בהתאם לחוק הגנת הצרכן. עו"ד כפיר הסביר כי לא ניתן לחייב אותו מאחר שעמד בזמנים המצוינים בחוק הגנת הצרכן (קורסים והכשרות). "שלושה ימים מיום הרשמתו, שלח מרשי בקשה כתובה במייל, בפקס והגדיל גם לשלוח בדואר רשום, לביטול ההרשמה לקורס והודיע טלפונית לאישה אשר הייתה אחראית על הרישומים לקורס כי הוא לא מעוניין להגיע אליו", כתב עו"ד כפיר במכתב התגובה והוסיף: "לאור האמור, דרישת מרשך הינה חסרת תום לב ונעדרת ניקיון כפיים, תוך שהיא נמנעת מלהציג את העובדות כהווייתן ותוך סילופן לצרכיה והכול במטרה להכשיר בקשת תשלום כספים שלא כדין במטרה לעשות עושר ולא במשפט על חשבונו של מרשנו".
בסופו של דבר, החברה ויתרה על דרישתה לקבל את הסכום, לא הגישה תביעה ואף התנצלו בפני הצעיר.
עו"ד לירן כפיר עוסק בתחומי הליטיגציה, נדל"ן ומימון, בנקאות, משפחה ויישוב סכסוכים. כיום בין היתר משמש כיועץ משפטי של עמותות, חברות וגופים עסקיים ועוסק בליטיגציה אזרחית ומסחרית.