חברה דרשה תשלום עבור קורס למרות שהסטודנט לא נכח.

צעיר שנרשם לקורס, החליט לבטל את השתתפותו, החברה דרשה ממנו את הכסף על אף שלא השתתף באף שיעור, אולם לאחר שפנה לעו"ד לירן כפיר, זה הוכיח כי הביטול נעשה במועד
מעיין לביא |

שוק ההיי טק קורץ לאנשים רבים ורבים פונים ללימודי קורסים שונים במכללות שנפתחות כפטריות לאחר הגשם.

לפני מספר חודשים כשנה לאחר שביטל את השתתפותו בקורס, קיבל צעיר מבית שמש, התראה לפני תביעה, על פיה הוא נרשם לקורס ולא הגיע אליו ולא שילם את דמי הקורס בסך 20 אלף שקלים. במכתב ההתרעה נכתב כי אם הוא לא ישלם את הכסף, החברה תאלץ להגיש נגדו תביעה.

הצעיר פנה לעו"ד לירן כפיר וזה שלח מכתב לחברה, שם הדגיש כי אותו צעיר אכן ביטל את השתתפותו בקורס, אולם הודעת הביטול היה מבעוד מועד בהתאם לחוק הגנת הצרכן. עו"ד כפיר הסביר כי לא ניתן לחייב אותו מאחר שעמד בזמנים המצוינים בחוק הגנת הצרכן (קורסים והכשרות). "שלושה ימים מיום הרשמתו, שלח מרשי בקשה כתובה במייל, בפקס והגדיל גם לשלוח בדואר רשום, לביטול ההרשמה לקורס והודיע טלפונית לאישה אשר הייתה אחראית על הרישומים לקורס כי הוא לא מעוניין להגיע אליו", כתב עו"ד כפיר במכתב התגובה והוסיף: "לאור האמור, דרישת מרשך הינה חסרת תום לב ונעדרת ניקיון כפיים, תוך שהיא נמנעת מלהציג את העובדות כהווייתן ותוך סילופן לצרכיה והכול במטרה להכשיר בקשת תשלום כספים שלא כדין במטרה לעשות עושר ולא במשפט על חשבונו של מרשנו".

בסופו של דבר, החברה ויתרה על דרישתה לקבל את הסכום, לא הגישה תביעה ואף התנצלו בפני הצעיר.

עו"ד לירן כפיר

עו"ד לירן כפיר עוסק בתחומי הליטיגציה, נדל"ן ומימון, בנקאות, משפחה ויישוב סכסוכים. כיום בין היתר משמש כיועץ משפטי של עמותות, חברות וגופים עסקיים ועוסק בליטיגציה אזרחית ומסחרית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות