מטפלת הורשעה בהתעללות בתינוק עליו שמרה

השופטת אפרת פינק, הרשיעה הבוקר בהתעללות בקטין חסר ישע, את המטפלת ציפורה דוד בהתעללות בתינוק. המטפלת פעלה באכזריות באימה והשפלה כלפי התינוק
אייל חן |
המטפלת ציפורה דוד

השופטת פינק קבעה בהכרעת הדין כי דוד פעלה באכזריות באימה והשפלה כלפי התינוק. אם התינוק שהגיעה לדיון ביחד עם האב צעקה לה: "תכיני תיק לכלא".

על פי כתב האישום המתוקן בו הודתה המטפלת, שבעת ששמרה על התינוק בעת שהיה בן 11 חודשים, בבית הוריו והאכילה אותו אמרה לו "אני הורגת אותך". כמה ימים מאוחר יותר שמרה על התינוק בבית סבתו. במהלך היום, החל התינוק לבכות, ודוד צעקה לעברו "די" והזיזה אותו ממקום למקום בחוזקה. עוד עלה כי בעת שישב התינוק בעגלה ובכה, ניגשה הנאשמת לתינוק והכניסה לפיו מוצץ בחוזקה וצעקה לעברו "די". לאחר מספר דקות משהמשיך התינוק לבכות, ניגשה אליו וצעקה מספר פעמים "אמרתי די" והכניסה את המוצץ בחוזקה לפיו. לאחר מכן, השכיבה דוד את התינוק על הספה והחליפה לו חיתול. משסיימה, משכה את התינוק בידיו וצעקה עליו "תעמוד". התינוק החל לבכות ובתגובה, סטרה הנאשמת לתינוק בפניו בחוזקה פעמיים, הכתה אותו והטיחה אותו על הספה, כל זאת כשהיא ממשיכה לצעוק עליו "די לבכות די". משהמשיך התינוק לבכות, הכניסה דוד מוצץ בחוזקה לפיו, הלכה למטבח והותירה את התינוק בוכה על הספה לבדו.

המטפלת דוד המשיכה לצעוק ולהכות אותו מספר פעמים וכשהשיא היה בעת הצהריים, כאשר הושיבה את התינוק על כיסא אוכל והחלה להאכילו במהירות ובאגרסיביות. לאחר מספר דקות צעקה הנאשמת לתינוק "פה גדול" והתינוק החל לבכות, קרבה דוד את פניה לתינוק וצעקה לעברו פעמים רבות "די, די". משהמשיך התינוק לבכות, נעמדה דוד מאחוריו, תפסה בחלק האחורי של ראשו, נטלה מגבת, הצמידה אותו פעמיים בחוזקה לפניו של התינוק וחנקה אותו באמצעותה, למשך מספר שניות, תוך שהתינוק בועט ברגליו ומנסה להסיר את המגבת.

השופט פינק לא קיבלה את דברי הסניגור כי המטפלת אמנם לא התנהגה כמטפלת סבירה, אולם גם לא נהגה באלימות קשה ומכאן שאין מדובר בעבירה של התעללות. "אין בידי לאמץ, בהקשר זה, את הטענה, כי בהיעדר חבלות או שימוש בחפץ אין פוטנציאל לנזק. הפוטנציאל לנזק פיסי אולי לא התממש, אולם עשוי היה, חס וחלילה, להתממש ולו היה מתממש הרי שהתוצאה היתה הרת אסון", כתבה השופטת פינק והוסיפה אכן, האלימות בה נקטה הנאשמת אינה בהכרח אלימות במדרג הגבוה ביותר. הנאשמת לא תקפה את התינוק באמצעות כלים או מכשירים וגם לא גרמה לו חבלות. עם זאת, דרגת האלימות אינה בהכרח מבחן לביצוע העבירה של התעללות. תיתכן אלימות קשה שאינה בגדר התעללות ותיתכן התעללות שאינה כוללת אלימות קשה".

"באנו לדיון במתח וציפייה גדולים, כי זה שלב קריטי להמשך הדרך. עברנו מסע לא פשוט של תשעה חודשים והיום בית המשפט נתן את התשובה לסעיף האישום. בית המשפט הכריע שזה התעללות ומכאן הדרך לכלא קצרה", אמרה אימו של הפעוט בתום הדיון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות