מבצע סמוי של רשות המיסים בנתניה

פעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור נערכה בערים נתניה, כפר יונה, צור יצחק וישובים נוספים באזור. הביקורת כללה ביקורות גלויות וסמויות
ציון חן |

82 בתי עסק בעלי נפח פעילות גואה במיוחד נבדקו על ידי פקיד שומה נתניה, מתוכם נמצאו ליקויים רק ב-7 בתי עסק. מדובר ב-9% בלבד מבתי העסק שנבדקו לא רשמו הכנסות כחוק.

באחת הביקורות במוסך המשמש גם כחנות למכירת אופנועים בנתניה, נמצאו שתי העברות בנקאיות על סך 22,500 ₪ שהועברו לחשבון בעל העסק עבור רכישת אופנוע.

בנוסף עלה כי הלקוח שילם 2,500 ₪ נוספים במזומן על הרכישה. מבדיקת בספרי החשבונות של העסק, לא נמצא תיעוד לתשלומים אלו. כאשר נשאל על כך בעל העסק, הסביר: "העובד חדש, ושכח להוציא קבלות וחשבוניות".

בביקורת אחרת, במסעדה בעיר, מצאו המבקרים כי קניית ביקורת סמויה שערכו במקום לא נרשמה כראוי. בנוסף, עלה מתצפית שנערכה במקום כי תשלומים נוספים לא נרשמו גם הם בספרי החשבונות. כשנשאל על כך, הסביר עובד המקום: "אנחנו עובדים בלחץ, כנראה פספסנו".

מרשות המיסים נמסר כי מדובר בפעילות במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה והרחבת המודיעין. זאת בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות