בית משפט הורה להחזיר לאלתר לארצות הברית שלוש בנות שנחטפו על ידי אימם לישראל

השופטת אביבית נחמיאס, הורתה לאם, להחזיר באופן מיידי, את שלושת הבנות לאביהם בארה"ב, זאת לאחר שהאב הגיש תובענה על פי חוק אמנת האג – החזרת ילדים חטופים
מעיין לביא |

בית המשפט דחה את טענות האם, לקיומו של החריג הקבוע בסעיף 13 לאמנת האג.

התובע הינו יהודי, יליד ישראל ובעל אזרחות אמריקאית וישראלית. שמתגורר בניו-יורק, בשנת 2006 הוא התחתן עם ישראלית שעברה לגור כעבור שנתיים בארה"ב. במהלך הזמן נולדו להם 3 בנות שכיום הן בנות 6, 8 ו-12. נישואי בני הזוג עלו על שרטון ובשנת 2016 נפתחו הליכי גירושין בבית המשפט בניו-יורק ולפני כשנה קיבל האב מסרון בה הודיעה לו האם שהיא בדרכה לישראל עם הבנות. התובע אשר לא השלים עם המהלך החד צדדי בו נקטה האם – פנה לבית המשפט בבקשה להחזרת הילדות לארה"ב.

לטענת האב, משהבין כי בנותיו נחטפו על ידי אימן פנה לרשות המרכזית בארה״ב בבקשה להחזרת הקטינות לפי חוק אמנת האג למקום מגורי הצדדים בניו-יורק. עוד נטען על ידו כי הליכי הגירושין בין הצדדים עדיין מתנהלים בערכאות שיפוטיות בניו יורק, שלוש הילדות נולדו בארה״ב, שם התחנכו ושם מרכז חייהן, ועל בית המשפט להורות על השבת המצב לקדמותו – השבתן לארה״ב משם נחטפו שלא כדין.

מנגד טענה האם, כי עם מעברה לארה״ב נחשפה לכך שלתובע ״רב על פיו יישק דבר״ ולטענתה נראה כי מדובר בכת בה חסידי הרב עושים את דברו. עוד טענה כי ביקשה את עזרת הרב, אולם האחרון הפנה לה גב ניסיונותיה לשקם את הזוגיות לא צלחו והיא חיה עם התובע בחיי עניות, בהתאם לגזירת התובע, ככל הנראה בהוראת רבו, הגם שהצדדים התגוררו באזור יוקרתי בניו-יורק. "התנהגותו של התובע גרמה לה לתחושת דיכאון והשפלה, דבר שהשליך על הקטינות עד כי בתם הבכורה ר׳ לא חדלה לבכות ולבטא רצונה למות. מחאת הקטינה כנגד רבו של התובע, זכתה לתגובה אלימה מצד התובע, אשר הכה אותה והקטינה נקלעה למשבר פסיכולוגי נפשי קשה", נכתב על ידי האם בכתב ההגנה.

כאמור, השופטת נחמיאס, קיבלה את טענת האב על כך שהילדות נחטפו מארצות הברית, הורתה על החזרתן המיידית וחייבה את האם בהוצאות משפט בסך 25 אלף שקלים. "החריג הקבוע בסעיף 13 ב' לאמנה מתייחס לנזק שייגרם לקטין כתוצאה מהחזרה למדינה שממנה הורחק, ולא כתוצאה מחזרתו להורה שממנו נחטף. משכל טענות האם מתבססות על חשש מ"חזרה לאב", להבדיל מ"חזרה לארה"ב" – יש לדחות את הטענה, כי צפויה לקטינות סכנה כלשהי מחזרתן לארה"ב, שם ניתן יהיה לברר את סוגיית המשמורת בצורה יסודית ועמוקה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות