הרב ברלנד נעצר חסידיו השליכו אבנים על השוטרים

בתום חקירה סמויה, פשטו כוחות המשטרה על בתיהם של 6 חשודים, שנעצרו בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס במאות מיליונים
אייל חן |

השישה הם הרב ברלנד, אשתו וארבעה נוספים אשר חשודים בניצול אזרחים, שדרשו מהם כסף רב, תמורת ברכות. במהלך המעצרים הושלכו אבנים על השוטרים ושניים מהם נפצעו קל.

במהלך החודשים האחרונים מנהלת משטרת ישראל חקירה סמויה בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס חמורות שבוצעו עפ"י החשד לאורך מספר שנים ע"י החשודים. עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים עפ"י החשד באופן הררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של החשוד המרכזי הרב ברלנד שנמצא בשנות ה 80 לחייו.

 

החקירה עצמה התמקדה בשני מישורים עיקריים: המישור הפלילי, איסוף ראיות ועדויות נגד החשודים, שפעלו עפ"י החשד תוך ניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שהיו ככל הנראה בשעתם הקשה ביותר, ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות ומרפא ובמישור הכלכלי, בו הצליחו חוקרי המשטרה בשיתוף עם פקיד שומה חקירות ירושלים ברשות המיסים והמוסד לביטוח הלאומי, לחשוף תשתית לביצוע מגוון עבירות של הלבנת הון, השמטת הכנסות ועבירות מס בשווי מאות מיליוני שקלים, שעפ"י החשד הלבינו החשודים באמצעות שימוש בעשרות חשבונות בנק ששימשו להם כפלטפורמה.

 

מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, שהגיעה כאמור הבוקר לשלב הגלוי עם מעצרם של החשודים (שנות 20-80, ירושלים). במהלך המעצרים החלו מפרי סדר ליידות אבנים וחפצים לעבר השוטרים בניסיון למנוע את המעצרים, וכתוצאה מכך נפצעו 2 שוטרים.

אנו מתכוונים לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להגיע לזהויותיהם של הפורעים ולהביאם לדין בגין מעשיהם. במשטרה קוראים לכל אדם שחש כי נפגע מדפוס פעולה דומה או מי מהחשודים לפנות בהקדם לתחנת המשטרה ולמסור עדותו.
בהמשך היום יוחלט מי מהחשודים יובאו לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות