חשוד שהתחזה לרופא עור שוחרר למרות הצהרת תובע נגדו

למרות הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד צעיר שהתחזה כרופא עור וטיפל באנשים, שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמואל מלמד קיבל את בקשת סניגור החשוד עורך הדין אלון הראל ושיחרר אותו. המשטרה הגישה ערעור על ההחלטה וגם שופט המחוזי הורה לשחרר את החשוד לביתו.
אייל חן |

על פי בקשת משטרת תל אביב צפון, מדובר בצעיר שהתחזה כרופא עור, היו לו 11 מטופלים שעברו כל מיני טיפולים, חלקם הזרקות לפנים של כל מיני חומצות וכתוצאה מכך נגרמו למטופליו נזקים חמורים. לפני כחודשיים הוא נעצר לראשונה כשידעו במשטרה שיש לו מטופל אחד והוא שוחרר באותו יום. למרות כתב הערובה, שקיבל הדבר לא מנע ממנו לקחת טלפון נוסף, חדש, לפתוח "קליניקה" במקום חדש ולהגיש טיפולים זהים. באירוע הזה הוא התחזה גם לפקידת קבלה, הציע הנחות לקופות חולים וחברות ביטוח וכך שכנע את המטופלים, למרות שאין לו שום הכשרה רפואית.

גרסתו של החשוד בחקירה הייתה שהוא נתן טיפולי פילינג וטיפולים יותר שטחיים שאינם רפואיים, אבל בידי המשטרה יש הקלטה שהוא מציג עצמו כרופא, וגם התחזה לפקידת קבלה. "החקירה הסתיימה וקיבלנו הצהרת תובע. אבקש מבית המשפט, למרות שהמשיב בכה פה עכשיו, לומר ששוחחתי עם החוקר שאמר שבחקירה הוא נזף במטופלים וצעק עליהם, היה מאוד קשוח איתם על אף כל הנזק שהסב להם", טענה נציגת המשטרה בדיון בערעור .

 

הסניגור אלון הראל, ביקש בדיון הערעור בפני שופט המחוזי רענן בן יוסף, להשאיר את ההחלטה על כנה. "הבקשה מבית המשפט היא לקבוע כי בתיק זה קיימת מסוכנות שמחייבת את הותרתו של המשיב במעצר. בית המשפט המחוזי דן בעניין, הוצגו בפניו כלל הראיות שיש בתיק, לא הייתה שום התפתחות מאז שהתיק הזה הגיע לבית המשפט המחוזי ביום שני האחרון. כבוד השופטת בן-ארי קבעה שלא נשקפת ממנו מסוכנות המחייבת הותרתו במעצר, ואכן הוא נעצר כדי שתבוצענה פעולות חקירה נדרשות כיוון שניתן היה לשבש אותן", אמר עו"ד הראל והוסיף: "אנו סבורים שממעשיו של המשיב לא נשקפת מסוכנות שעולה כדי מסוכנות מסעיף 21 לחוק המעצרים. עצם העובדה שיש תמונות שהציגו בפני בית המשפט הן לא מעלות ולו דבר כיוון שבחשדות שמופיעים בבקשת המעצר לא נכתב דבר שמקים את המסוכנות".

עוד הוסיף הסניגור כי מדובר בטיפולי מזותרפיה ע"י מכשיר מזופן שלא דורש הכשרה או תעודת רופא, יש באינטרנט עשרות בתי עסק של קוסמטיקאיות שמבצעות טיפולי מזותרפיה, הן לא רופאות, ולכן אנו אומרים שלמשטרה אין כל סמכות למנוע מאדם את עיסוקו על פי הדין. אין שום מניעה. הוא לא עבר על החוק מאז אלא ביצע ביקורות בלבד מתוך תחושת אחריות ללקוחות שלו.

בסיכומו של דבר השופט רענן בן יוסף קיבל את עמדת הסניגור, עו"ד אלון הראל, דחה את ערעור המשטרה והורה על שחרורו של החשוד. "עיינתי בתיקי החקירה באופן חלקי, עיינתי בהחלטות קודמות שניתנו בתיק זה, לרבות החלטת בית משפט זה [כב' השופטת מעיין בן-ארי] אשר לעניין הנושא של שאלת מעצרו של המשיב הביע דעתו באופן מובהק, הגם שהאריך את מעצרו בימים ספורים שיש הצדקה לשחרר את המשיב למעצר ולא לנהל את משפטו תוך כדי מעצר. לא מצאתי שנפלה טעות תחת ידו של כב' השופט מלמד בהחלטתו ".

 

עו"ד אלון הראל

 

עו"ד הראל מומחה בליווי חשודים וייעוץ להם במהלך החקירה כדי לשמור על זכויותיהם החוקתיות, וכדי שיוכלו להתמודד עם החקירה באופן המיטבי. בתפקידו בתביעה, ליווה עו"ד הראל ופיקח על חקירות רבות בעבירות חמורות ולכן מכיר היטב את הליכי החקירה והתחבולות במהלכה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות