אישום: אימאם העביר תרומות וחפצים לחמאס בעזה

הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד וליד דיב, אימאם במסגדים בעזה, אשר העביר לארגון חמאס כספי צדקה מעמותות במלזיה, שעוסקות בגיוס כספים לחמאס
רונן חיים |

על פי כתב האישום, דיב, בן ה-43, השתייך בעבר לארגון חמאס ועסק לפרנסתו, בין היתר, בדרשות דתיות במסגדים בעזה כאימאם. מספר פעמים, משנת 2012, נסע הנאשם למלזיה, דרך מצרים, בהזמנת עמותות מלזיות "אמאן פלסטין" ו"מפים", אשר עוסקות כאמור בגיוס כספים לחמאס, ובהן ישנם פעילי חמאס, להעביר הרצאות ודרשות במסגדים תמורת תשלום. במהלך הדרשות ובעקבותיהן, בידיעתו של הנאשם מראש לכך, אספו אנשי העמותות שם כספים, אשר נועדו לארגון החמאס. עוד עולה מכתב האישום, כי דיב, העביר לעזה סכום של 3000 דולר, אותם מסר כהצדקה לפעיל חמאס, אשר מנהל את פעילות עמותת "אמאן פלסטין" בעזה.

כמו כן, קיבל דיב במלזיה אריזה, אשר הכילה חפץ שטיבו לא היה ידוע לנאשם, אף כי סבר שמדובר ברכיב אלקטרוני, וטס איתה במזוודה ממלזיה למצרים. כשהגיע למצרים, גילה כי חפציו אבדו. במהלך שהותו במלזיה תיאם דיב עם סגן המנהל של עמותת מאפים כי יוזמן גם ב-2015 להעביר דרשות במסגדים בחודש הרמאדן ולהביא תרומות לחמאס בעזה, אולם זה לא יצא לפועל מאחר ובאותה תקופה מעבר רפיח נסגר.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ואיסור פעולה ברכוש טרור. והפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. "כנגד דיב, קיימות ראיות לכאורה לביצוע העבירות המיוחסות לו, כן בהודאתו, בפרסומים ברשתות החברתיות של העמותות עליהן סיפר ושל פעילי חמאס וכן בהודעות של עדים אשר מאמתים את דבריו לגבי פעילי חמאס אשר היה עימם בקשר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות