כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד שישה מעורבים בעיסקה לרכישת אמל"ח

בין העצורים העבריין ירין ביטון (מזמין האמל"ח), אשר היה החתן בחתונה בו הוא, אביו ואחיו, היו מעורבים בדקירתו למוות של אלמוג פדל במה שזכור כארוע "חתונת הדמים"
ציון חן |
קרדיט: צילום - דוברות המשטרה

ביטון החתן השתחרר לא מזמן לאחר 3 שנות מאסר, ואילו אביו עדיין מרצה את עונש 6 השנים שנגזרו עליו לאחר שלקח על עצמו את הדקירה הקטלנית.

הפרשה התפוצצה כאשר בלשי ימ"ר צפון עצרו לפני כחודש עבריין מהכנופיה של ביטון יחד עם בעל חוב לביטון אשר נוצל ככל הנראה על מנת לסייע בהובלת האמל"ח אליו. השניים נעצרו כשהיו בדרכם לביטון, כשברכבם אקדח מסוג FN ולבנת חבלה שנרכשו ע"י ביטון מסוחר נשק מג'דיידה-מכר. למעצרם של השניים קדם מו"מ בין ביטון לסוחר הנשק, במסגרתו שלחו השניים באמצעות הטלפון, צילומים של אקדחים אשר הוצעו לביטון.

קרדיט: צילום – דוברות המשטרה

במקביל למעצרם של השניים נעצרו גם שני תושבי עכו אשר היו המתווכים בעיסקה, אליהם פנה ביטון על מנת לרכוש את האמל"ח. גם הם כלולים כעת בכתב האישום המייחס להם עבירות של נשק ביניהם וסחר בנשק, עבירות שהעונש עליהם הוא 10 שנות מאסר.

העבריין שנתפס ברכב האמל"ח אף מואשם באיומים. זאת לאחר שבמהלך חקירתו אמר לשוטרים כי הוא חושד בבעל החוב כי הוא זה אשר "הלשין" למשטרה והביא למעצרם, ואף איים בפני השוטרים "התיק הבא של הימ"ר זה הגופה שלו… אני אחתום לך על זה".

קרדיט: צילום – דוברות המשטרה

מדובר כאמור בתיק של ימ"ר צפון אשר ניהלה חקירה סמויה אחרי העבריינים במשך מספר שבועות. המשטרה האזינה לשיחות הטלפון וידעו על כל פרטי העיסקה והשתלשלותה, עד למעצרם של כל המעורבים "על חם" ועם האמל"ח.

זאת ועוד, במהלך מעצרו של סוחר הנשק, נתפסו גם נשקים נוספים אשר הוצעו לביטון, אך לא היו כלולים בעיסקה.

כתב האישום הוגש יחד עם מגוון ראיות הכוללות מלבד האזנות הסתר והאמל"ח, גם תמונות האמל"ח בהתכתבות הטלפונית וכן צילומי מצלמות אבטחה המעידים על נוכחותם של המעורבים בבית סוחר הנשק.

מהמשטרה נמסר בתום החקירה כי המשטרה פועלת נגד התופעה של אחזקה ושימוש בנשק בלתי חוקי, תוך הפעלת מגוון אמצעים סמויים וגלויים במטרה לחשוף ולהביא לדין הן את המשתמשים בנשק. הן את סוחרי הנשק והן את הפועלים בנתיבי הברחת הנשק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות