ארבע וחצי שנות מאסר נגזרו על הכדורגלן יצחק אספה

השופט צבי גורפינקל גזר 4 וחצי שנות מאסר על יצחק אספה, כדורגלן, שפגע עם רכבו לפני כשנה וארבעה חודשים בארי נשר ז"ל וחברו שרכבו על אופניים בתל אביב
מעיין לביא |

על פי כתב האישום, בחודש ספטמבר 2018, לאחר חצות הגיע אספה למועדון לייט האוס בנמל תל אביב, כדי לחגוג יום הולדת לחברו אור דסה. במקום פגש הנאשם את אור, את חבריו עומר לקאו ונוספים. בשעה 03.25 החליטו אספה, אור ועומר לעזוב את המועדון ולנסוע למסיבה נוספת שהתקיימה במועדון ברחוב בן אביגדור בתל אביב. הנאשם נהג ברכב קטן מסוג קאיה פיקנטו, ואור ועומר נסעו ברכב אחר. בהגיעו לשד' רוקח בתל אביב מכיוון מערב למזרח, נסע אספה כאשר לפניו רכב קטין על אופניים חשמליים עם מנוע עזר, כשהוא מרכיב על גבי החלק הקדמי של האופניים את חברו ארי נשר ז"ל. אספה נהג ברכבו אחרי האופניים ובהיותו במרחק של כ-15 מ' מאחוריהם, סטו האופניים שמאלה והנאשם התנגש בהם בעוצמה בחלקו הימני קדמי של הרכב ובמקום נשמע רעש חזק.

כתוצאה מהתאונה הועפו המנוח והקטין הנוסף מהאופניים, המנוח הוטל על מעבר חצייה שנמצא במרחק 23 מ' ממקום התאונה, האופניים הועפו למרחק של 15 מ' ונגרם להם נזק רב, כאשר הכידון והגלגל האחורי נתקו ממקומם. לרכב הקאיה נגרם נזק בחלק הקדמי ימני, המראה קדמית ימנית נותקה מגוף הרכב, נגרם שבר בפגוש ימני קדמי וכן שבר בפנס ימני קדמי ועיוות בכנף ימין. לאחר התאונה המשיך הנאשם בנסיעתו, לאחר מספר שניות נעצר בחריקת בלמים וכעבור פרק זמן קצר המשיך בנסיעה איטית, עצר שוב, ואז נמלט מהמקום לכיוון רחוב בן אביגדור. הוא עזב את המקום בלא שעמד על תוצאות התאונה ובלא שהושיט עזרה למנוח ולקטין ששכבו על הארץ.

כאמור הרשיע השופט גורפינקל, את אספה בעבירת ההפקרה ושיבוש הליכי משפט, אולם הוא זיכה אותו מחמת הספק מאישום של נהיגה בשכרות, למרות שהשופט ציין אז כי "אינו מאמין לעדותו". היום בגזר הדין כתב השופט גורפינקל: "הנאשם לא לקח אחריות על מעשיו, לא רק בעת החקירה במשטרה אלא גם בזמן ניהול ההליך המשפטי כאשר התנער ממעשיו והעיד למעשה עדות שקרית שלא ידע כלל שפגע במשהו, כאשר כל הנסיבות מצביעות בעליל על כך שהיה מודע לפגיעה ולמרות זאת נטש את המקום, והגדיל לעשות כאשר ניסה לשבש את החקירה ולהטעות את החוקרים ואף לטעון שלא הוא נהג ברכב אלא חברו", כתב השופט גורפינקל והוסיף: "השפל המוסרי בהתנהלות הנאשם בולט ביתר שאת לא רק בנטישת הנפגעים במקום ובריחה ממקום התאונה, אלא גם בהסרת כל אחריות למעשים, ניסיון לטייח אותם ולהרחיק עצמו מביצועם, ובעיקר בניסיונו להטיל על חברו את האחריות לנהיגת הרכב, כאשר רק הוא עצמו נהג ברכב זה".

השופט גורפינקל גם הדגיש את הצורך בלהחמיר בעונשם של אלו שמפקירים פצועים. "לעיתים על בית המשפט לצאת מגדר התיק הקונקרטי שבו הוא דן כאשר יש בכך משום חשיבות ציבורית עליונה של הנחלת נורמות התנהגות בציבור הרחב, תוך שליחת מסר ברור של איסור מוחלט לנטוש אדם שנפגע מתאונה, ומסר זה צריך לחלחל ולהדהד בציבור וזאת ניתן יהיה לעשות רק באמצעות גזר דין שקולו יהדהד מקצה הארץ ועד קציה". כתב השופט גורפינקל בגזר הדין.

בתום הדיון אמר אבי נשר, אבל של ארי ז"ל: "מדובר ביום מאוד קשה לשלושתנו. שום דבר לא ישנה את החיסרון הנוראי שלו. מבחינתנו המשפט לא קשור אלינו ולטרגדיה האישית שלנו ודבר לא ירפה את התחושה העצומה הזו, אבל יש חשיבות עצומה לפסיקה הזו במובן הישראלי. אני לא חושב שאנשים מבינים מה זו הפקרה. זה מעשה של רצח, למרות שהחוק לא קורא לזה ככה. הוא היה יכול לצאת ולהושיט עזרה לבננו. זה היה המעשה האנושי והנכון, והוא ידע שהוא בורח וחורץ את דינו למוות – וזה מה שהוא עשה. ממש ככה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות