יש הרבה דרכים ללמוד את מקצוע הכימיה הנחשב לאחד ממקצועות הלימוד הקשים במערכת החינוך. שלושה נערים בני 16 תלמידי תיכון מהישוב חשמונאי בשפלה היו יכולים לקבל ציון גבוהה במקצוע הכימיה אם היו משתמשים בידע שלהם במעבדת המחקר ולא בוחרים כפי שעשו לבצע על פי החשד מעשה קונדס לא מוצלח שגרם לבהלה.
על פי חקירת המשטרה השלושה שנחקרו בחשד שהשליכו בקבוקי פלסטיק שגרמו לקול נפץ חזק ביישוב ולהסעות כוחות ההצלה והמשטרה למקום.
תחילת האירוע ביום ראשון במשטרה ובמוקדי החירום התקבלו קריאת על פיצוצים באחד הרחובות בישוב בית חשמונאי.
עם קבלת הדיווחים הגיעו למקום כוחות גדולים של משטרה ומייד התברר כי לא מדובר במטעני חבלה או באמצעי לחימה שגרם לפיצוץ אלא בבקבוקי פלסטיק לשתייה שתכולתם המקורית הוחלפה והכונס לתוך הבקבוקים תמיסה
של חומצת מלח. לפני השלכת הבקבוקים הכניסו על פי החשד הנערים נייר כסף מגולגל ולאחר שסגרו את פקק הבקבוק נוצרה ראקציה בין נייר הכסף לחומצת המלח מה שגרם לפיצוץ עז.
במשטרת רמלה נפתחה חקירה ממנה עלה חשד לפיו, שלושה נערים ביצעו את המעשה ליד ביתו של מורה המלמד בבית הספר התיכון בישוב בו הם לומדים, על רקע הרחקת חבריהם מהלימודים.
עוד עלה מהחקירה כי קול הנפץ החזק נגרם כתוצאה מתהליך כימי כאמור כהגורם לבקבוק הפלסטיק להתנפח ולהתפוצץ. את ההליך הכימי למדו הנערים על פי חשד החוקרים מצפיה בסרטוני הדרכה ביוטיוב וכן ברשתות החברתיות. במשטרה מזהירים מפני ההשלכות של ההליך הכימי הזה שעשוי לגרום לפגיעה גופנית ולנזקים לסביבה.
שלושת החשודים נחקרו בתחנת המשטרה ברמלה ובסיום החקירה שוחררו למעצר בית בן חמישה ימים ובתנאים מגבילים.
במשטרת מרחב השפלה מדגישים כי לא מדובר בבקבוק תבערה. אולם קראו לבני נוער להימנע מלהכין את התרכובת הכימית שעשויה להיות מסוכנת פיזית ואף לגרום לבהלה בציבור לקול משמע הפיצוץ.