הגניקולוג בני שכטר הורשע במעשים מגונים במטופלות

יחד עם זאת הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה אותו מעבירה של אינוס במרמה: "אדם המגיע לטיפול רפואי אינו צועד לבדו. לצדו צועדות זכויותיו המלוות אותו באשר הוא אדם, ובאשר הוא מטופל"
נעמה כהן |
הגניקולוג בני שכטר. צילום מאתר הבית שלו

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופטת טלי חיימוביץ, הרשיעו את הגניקולוג והסקסולוג ד"ר בני שכטר במעשה מגונה במרמה וזיכו אותו ממעשה אינוס במרמה. את התלונות נגד שכטר הגישו שלוש נשים אשר טופלו על ידו בעקבות תלונות על כאבים בעת קיום יחסי מין. "שעה שזהו המגע וזהו מקום המגע, ואלה הנסיבות, קמים ההשפלה והביזוי. מעשים אלה פגעו בכבודן של המטופלות. הביזוי בנסיבות העניין מתבקש מטיבו ומטבעו של מעשי הנאשם", כתבו השופטים בהכרעת הדין.

הנאשם, רופא נשים ומטפל מיני, עבד בבית החולים מאיר בכפר סבא, ובמרפאותיו הפרטיות בבת חפר וברמת השרון. כתב האישום פירט שלושה אישומים, בעבירות של אינוס במרמה ומעשה מגונה במרמה.

על פי עובדות האישום הראשון, צעירה בת 20 שהגיעה למרפאת ד"ר שכטר ברמת השרון, ביקשה ממנו מרשם לכדורים למניעת היריון והתלוננה בפניו על כאבים בעת קיום יחסי מין. ד"ר שכטר ביקש ממנה לשכב על מיטת הטפולים ולפשוט את בגדיה התחתונים, תשאל אותה וערך לה בדיקה גניקולוגית.

בהמשך, כך תואר באישום, נטל מכשיר רטט, הניח אותו על איבר מינה ובעודו רוטט, ביקש ממנה לדרג את רמת הנאתה המינית בתגובה להפעלת המכשיר, בסולם של 1 עד 5. בהמשך הבדיקה היא ביקשה ממנו לחדול ממעשיו, והוא חדל. כך גם עשה במקרה נוסף, אך כשהבחין כי שיתוף הפעולה שלה חלקי, אמר לה: "טוב שאני יודע את העבודה, אחרת הייתי נעלב".

אישום נוסף, נגע לתלונתה של בת 31 שהגיעה למרפאתו של הנאשם בבת חפר. גם היא התלוננה על כאבים בעת קיום יחסי מין. הוא נטל מכשיר רטט, הניח אותו על איבר מינה וכאשר לא דירגה את הנאתה המינית בהתאם לסולם ההנאה כמצופה, בתגובה אמר לה הנאשם: "את ממש קשה, אני לוקח את זה כאתגר אישי", והמשיך לעסות זמן ממושך את הדגדגן שלה באמצעות המכשיר.

השופטים שהרשיעו את שכטר במעשים מגונים במרמה, קבעו כי המעשים "בוצעו בחריגה מהפרקטיקה המקובלת של טיפול מיני". זאת, על דעת כל המומחים שהעידו בתיק, וגם על דעת הנאשם, אשר הכחיש כי ביצע את המעשים, אך אישר כי הבאת מטופלת לעוררות מינית אינה חלק מטיפול מיני ואינה אתית.

"אדם המגיע לטיפול רפואי אינו צועד לבדו", כתבו השופטים בהכרעת הדין. "לצדו צועדות זכויותיו המלוות אותו באשר הוא אדם, ובאשר הוא מטופל. ולצד הזכויות חובות, המוטלות על העוסקים במקצוע הרפואה, לשמור עליהן ולהימנע מלפגוע בהן שלא כדין. בין השאר מוטלת על הרופאים החובה לשמור על זכותם של המטופלים והמטופלות על גופם, על זכותם לפרטיות ועל כבוד האדם שלהם".

השופטים הוסיפו: "פעולותיו של הנאשם הובילו אותו לגעת בגופן של המתלוננות באיבר המין שלהן. לגעת בו בפרק זמן מתמשך. להפעיל עליו מכשיר רוטט. לפעול להעלאת העוררות המינית שלהן. כל זאת באופן החורג מגבולות כל טיפול מקובל. פעולות מתמשכות אלה נעשו ללא הסכמתן. שעה שזהו המגע וזהו מקום המגע, ואלה הנסיבות, קמים ההשפלה והביזוי. מעשים אלה פגעו בכבודן של המטופלות. הביזוי בנסיבות העניין מתבקש מטיבו ומטבעו של מעשי הנאשם. אין המדובר במגע סתם. מדובר במגע באיבר המין. ואין המדובר במגע בלבד. מדובר בפעולה שבאה להביא לעוררות מינית. והכול תוך מגע נמשך וללא הסכמה. זוהי פגיעה מובהקת בכבוד העולה כדי השפלה".

עו"ד אורנת קמרון, באת כוחו של ד"ר שכטר, מסרה: "כמי שמלווה את ד"ר שכטר מיום מעצרו הראשון ולאורך כל התיק אני עדיין מאמינה בחפותו המלאה של מרשי. נלמד את הכרעת הדין כפי שנדרש ונשקול המשך הליכים".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת טלי חיימוביץ

______________________________________________________

עו”ד אורנת קמרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות