ניסיון החיסול הבוקר במושב לכיש:

חוקרי המשטרה סבורים כי המתנקשים הניחו מצלמה אשר שידרה באמצעות רשת אינטרנט אלחוטית למפעילי המטען שהונח בין בלוני גז בייתים
אייל חן |

ההערכה במשטרה כי היעד לחיסול היה שכנם של שני הפצועים: אב ובנו. חקירת המשטרה מעלה עד כה כי השניים האב בן 62 ובנו בן 33 חזרו לביתם האב משמש כגבאי בבית הכנסת של המושב ושב מתפילת שחרית.

הבן הקפיץ את ילדיו לבתי הספר. בשביל הגישה לחצר ביתם הם זיהו פח אשפה שאינו שייך להם. הדבר עורר את חשדם ואז הבחינו כי מותקנת בו מצלמה ומערכת שידור אינטרנטי לרחוק. השניים מיהרו להתקשר לשכנם שהוא קרוב משפחתם ועל פי הערכת חוקרי המשטרה הוא היה ככל הנראה היעד לפגיעה. כשהשכן התקרב לבדוק את תכולת הפח ארעה פיצוץ עז שנשמע היטב בכל חלקי המושב וכן בישוב סמוך.

על פי הערכה ראשונית של חבלני המשטרה המטען הונח בין בלוני הגז הביתיים וכתוצאה מפיצוץ המטען התפוצץ אחד משני הבלונים ואף התלקחה שריפה קטנה. מעוצמת הפיצוץ נפצע באורח קשה הבן ואילו האב נפצע באורח קל עד בינוני. למקום הגיעו מיד צוותי כיבוי וכן צוותי ניידות לטיפול נמרץ של מגן דוד אדום אשר טיפלו בנפגעים ופינו אותם לבית החולים ברזילי באשקלון.

לזירה הגיעו כוחות של משטרת מרחב לכיש וכן חבלני המשטרה ואנשי מעבדת החבלה. במשטרה סבורים כי המתנקשים השתמשו בציוד מתוחכם כזה שלא נראה קודם בזירות פשע בישראל. מדובר באמצעי כפול.

האחד אמצעי צפייה מרחוק בדומה לאמצעים שמשתמש ארגון חיזבאללה הלבנוני. אלא שבמקרה היום אמצעי התצפית הונח בסמוך לזירת החיסול ושידר לאחור. במקביל למטען החבלה הוצמד מערכת הפעלה הניתנת להפעלה מרחוק. לפי שעה מסרבים במשטרה לציין באיזו מערכת הפעלה השתמשו המפגעים. למידת מטען החבלה ואופן הנחתו מראה כי המתנקשים ביקשו לוודא את הפגיעה ביעד לחיסול ולכן הם הצמידו את המטען לבלוני הגז שהיו בסמוך לשביל הגישה לחצר המשותפת ולמבנה של בני המשפחה שנפגעו.

האירוע הבוקר בא בהמשך לשורה של ניסיונות חיסול שהיו בשבועות האחרונים באשקלון ובאזור לכיש בין היתר במסגרת מלחמת הכנופיות ואירגוני הפשיעה באזור לכיש. לפני כעשרה ימים עצרה המשטרה את ראש ארגון הפשע החזק באזור בני שלום יחד אתו נעצרו אשתו וכן כשלושים חשודים שלטענת המשטרה משתייכים לארגונו או נמצאים בקשרי פעילות עם ארגונו של בני שלום.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות