אלפים מחו נגד נתניהו: עימותים, עצורים וגז מדמיע נגד מפגינים

לאחר הורדת ההגבלה על הפגנות חזרה המחאה לבלפור וכ-10 אלף איש הגיעו למקום. במוקדים נוספים, בהם בתל אביב, קראו להחלפת השלטון. 14 עצורים ברחבי הארץ בעימותים עם המשטרה והמפגינים
מעיין לביא |
מפגינה בכיכר דיזנגוף בתל אביב. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עם סיום ההגבלות על קיום הפגנות, חזרה המחאה לרחוב בלפור בירושלים וכ-10 אלף איש השתתפו בה. במהלך ההפגנה התעמתו מפגינים עם כוחות המשטרה ו-9 נעצרו. ברחבי הארץ התקיימו הפגנות נוספות, הבולטות בהן בכיכר רבין ובכיכר הבימה בתל אביב. שליח וולט שריסס מפגינה בת 12 בגז מדמיע בתל אביב נעצר, ובחיפה נעצרו שלושה בחשד דומה.

במהלך תהלוכה שהתקיימה ברחובות ירושלים עיכבה המשטרה 9 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. חשוד נוסף נעצר לאחר שאותר על גופו תרסיס גז מדמיע.

בתל אביב השתתפו אלפי בני אדם בעצרת של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין ומאות נוספים בכיכר הבימה. במהלך צעדה ברחובות העיר שבה השתתפו כ-1,500 מפגינים, רוסס גז מדמיע לעברם על ידי שליח של "וולט" שנעצר. בת 12 שהשתתפה בצעדה נפגעה.

בחיפה עצרה המשטרה 3 תושבי קרית ים, בשנות ה-20 לחייהם, בחשד שריססו גז מדמיע לעבר מפגינים בחיפה. השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווח למוקד 100 ולפיו אלמונים ריססו גז מדמיע לעבר מפגינים במספר מוקדי מחאה בעיר. בחיפה נעצר גם תושב הצפון שקרא קריאות הסתה נגד יהודים במהלך המחאה, לרבות קריאה להיות שהידים, לרצוח יהודים ולחטוף חיילים. על פי חקירת המשטרה, אחד המפגינים בשדרות בן גוריון בחיפה, תושב דבוריה בן 20, קרא קריאות הסתה נגד יהודים.

פרט להפגנות הגדולות בירושלים ובתל אביב, מחו אזרחים רבים במוקדים שונים ברחבי הארץ. בין השאר במחלף חמד הפגינו כ-400 בני אדם, בכיכר חלילים במבשרת ציון – 350 איש, בצומת שילת כ-500 מפגינים.

בתגובה למקרי התקיפה ברחבי הארץ, מסרו "הדגלים השחורים", ממארגני המחאות: "נתניהו מסית לאלימות- והאלימות לא מאחרת מלהגיע. יש לו ולשותפיו לממשלה אחריות מלאה על מקרי התקיפה, על האלימות הקשה, על השנאה, הפילוג. עם ישראל ינצח את נתניהו".

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות