תביעה: כרטיס האשראי לא עבר במרכול והעובד כינה את הלקוחה גנבת

תושבת השרון שכרטיס האשראי שלה לא עבר במרכול בקיבוץ גן שמואל הגישה תביעת לשון הרע נגד המרכול ונגד אחד העובדים שאף האשים אותה בגניבה
רונן לוי |

לפני כשנה וחצי הגיעה האישה ביחד עם ביתה על מנת לערוך קניות ב"דוכן גן שמואל' בקיבוץ גן שמואל, ובטרם עשתה כן, פנתה לקופאית אותה היא מכירה והציגה בפניה את כרטיס האשראי שאיתו היא רגילה לערוך קניות גם באותו המקום ושאלה כמה תשלומים אפשר לחלק את הקנייה בכרטיס. הקופאית ענתה לה בחיוב והאישה החלה בקניות והגיעה לקופה והחלה להעביר את המצרכים במסוע ואולם כשמסרה את כרטיס האשראי על מנת לשלם עבור הקניות- זה לא עבר.

על פי התביעה, באותה עת נכחו מספר לקוחות מסביב לקופה ואז האישה פנתה אל קופאית אחרת ומהקופה הראשית צעקו לעברה ״אולי אין לך כסף בחשבון״. התובעת המומה השיבה בבושת פנים כי יש כסף בחשבון וביקשה לנסות להעביר את הכרטיס בשנית. גם הניסיון השני לא צלח ואז שוב פנתה אליה אותה קופאית ואמרה לה: ״אם את בטוחה שיש לך כסף בחשבון – לכי למשוך מזומן״. והתובעת נאלצה לעזוב את הקניות ולצאת מהמקום כאשר היא מבוישת ונבוכה. כאשר אחריה יצא אחד מהלקוחות שהיו במקום והציע לשלם עבורה את הקניה.

כשיצאה, הלכה לחנות אחרת במתחם ורכשה באמצעות אותו כרטיס אשראי בסכום של למעלה מ- 370 שקלים. האישה החליטה לא לוותר התקשרה אל המרכול וביקשה לדבר עם אחד המנהלים, וגוללה בפניו את מה שארע וזה מסר לה את הטלפון של ובשיחה עימו השיבה שהיא מבקשת פיצוי בסך 1000 שקלים לקנייה בסופר בעקבות עוגמת הנפש. בשעות הערב, חזר אליה המנהל והשיב לה כי אכן הוא מסכים שיש לפצותה והציע פיצוי כספי בסך 500 שקלים וזו הסכימה. אולם כעבור מספר דקות, הוא שוב חזר אליה ואמר לה שהוא התחרט מאחר והוא חושש כי מעתה היא ״תסחוט״ מהם כספים והבטיח שמנהל בכיר יחזור אליה בשיחה.

על פי התביעה, המנהל לא חזר אליה והאישה החליטה לא לוותר חזרה למרכול ושם אותו אדם שבתחילה הציע לה פיצוי והתחרט ליד כל הלקוחות והעובדים, כינה אותה ״גנבת״ ואמר שיש בידו צילומים המתעדים את התובעת במספר הזדמנויות גונבת מצרכים מהחנות. ויצא מהמרכול לעבר מכוניתו כאשר האישה "רודפת אחריו" בדמעות ומבקשת ממנו שיראה לה שאי פעם היא גנבה. וזה, כך על פי התביעה המשיך במסע העלבה ושאל אותה בהקנטה ובלעג: "מה יעשה לך טוב תבנית ביצים?". למחרת חזרה האישה כדי לצפות כביכול בוידאו ושם על פי התביעה לא ראו דבר. למחרת הזמין אותה מנהל בכיר לשיחה והתנצל בפניה על מה שארע.

בתביעה שהוגשה על סך 70 אלף שקלים, נגד 'דוכן גן שמואל' ואותו עובד שכינה אותה 'גנבת', מציינת התובעת כי : במעשיו גרם לפגיעה בשמה הטוב של התובעת ושם אותה ללעג ולקלס… מצופה היה מהנתבעת 1 "דוכן גן שמואל', להבטיח כי פעולות עובדיה יבוצעו ויקוימו כראוי במהלך עבודתם, כאשר בידי המעסיק נתונים הכלים והמשאבים למנוע נזקים לצדדים שלישיים ע״י עובדיו. היה על הנתבעת לקבוע נהלים ברורים ולפקח באופן קפדני על פעולות עובדיה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות