עונשי מאסר לכנופיית פורצים אשר גנבו סחורות במפעלים בלמעלה ממיליון שקלים

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס הטיל עונשים כבדים על עברייני רכוש שפעלו כחוליה צבאית לכל דבר ופרצו למפעלים
אייל חן |

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס הטיל עונשים כבדים על עברייני רכוש שפעלו כחוליה צבאית לכל דבר ופרצו למפעלים, חמישה מהם נדונו לעונשי מאסר בין 5 שנים ל-5 שנים ושמונה חודשים ושניים נוספים, שהיו פחות דומיננטים נדונו לעונשי מאסר של שנתיים וחצי ושנה וחצי. פרט לכך חולטו המשאית ששימשה להובלת הציוד ועוד שלושה כלי רכב ששימשו את הפורצים.

על פי כתב האישום מדובר היה בכנופיה שפעלה באופן מסודר ומתוכנן לפרטי פרטים. 7 הנאשמים קשרו ביניהם קשר להתפרץ לבתי עסק ברחבי הארץ, כאשר שניים מהם שימשו במתאמים של הפעילות העבריינית. לצורך קידום הקשר שוחחו הנאשמים בטלפונים סלולאריים ״מבצעיים״, אותם החליפו פעמים רבות במהלך התקופה הרלוונטית, תיאמו ביניהם את ביצוע ההתפרצויות, התעדכנו ועדכנו אחד את השני בזמן אמת על אודות התקדמות ההתפרצויות, כל זאת כאשר הם משתמשים במילות קוד.

לצורך קידום הקשר ומימושו, נפגשו חברי החוליה מעת לעת במקום מפגש מתחת לגשר במחלף חולון, בו אף הסתירו בתוך הצמחייה ציוד תקשורת, לרבות מכשירי קשר משטרתיים וצבאיים, מכשירי טלפון סלולאריים, תיק וגלילי סיליקון. האישום הראשון מייחס להם פריצה למבנה חברת ״הידרו פארם כימיקלים וציוד בע״מ״ בבית שמש ולגנוב מתוכו סחורה וציוד בשווי רב. לצורך קידום התכנית, שכרו שניים מחברי הכנופיה רכב, כאשר התשלום עבורו בוצע על ידי חברת ״עולם המגבונים״, בה עובדים שלושה מחברי הכנופיה וחבר אחר שכר רכב נוסף.

בימים שקדמו להתפרצות נפגשו הנאשמים וחלק מחברי הכנופיה באזור התעשייה בבית שמש, ובמקומות נוספים, בין השאר במקום המפגש מתחת לגשר. כאשר ברכב השכור היה מכשיר לסריקת תדרים, מכשירי קשר, פנס וכפפות. בשעה לילה מאוחרת נפגשו חלק מהנאשמים, פערו חור בגדר איסכורית המקיפה את חצר המבנה, נכנסו אליה, פרצו את דלתות המבנה ונכנסו לתוכו. על מנת לאפשר כניסת כלי רכב לחצר, הם חבלו במערכת האזעקה ובמערכת מצלמות האבטחה ועקרו מחשבים, מסכים ופרטי ריהוט ממקומם והשליכו אותם במסדרונות מבנה החברה ובחצר. רק הנזק שגרמו נאמד ב 350,000 שקלים פרט לכך פרצו לכספת וגנבו כספים וכן גנבו ציוד ששוויו מוערך בלמעלה ממיליון שקלים.

פרט לכך, חברי הכנופיה פרצו גם למפעל תמרוקים, לבית דפוס בחולון, למחסן חברה לייבוא ושיווק מזון באשדוד ולמפעל המטבחים רגבה ומכל המקומות הללו גנבו סחורה בשווי של מאות אלפי שקלים.
התביעה טענה כי פרט לפריצה וגניבת הסחורה, גם הנזק שגרמו הנאשמים לבתי העסק השונים, בדגש על בית העסק בבית שמש שם הנזק הגיע למאות אלפי שקלים, "ההתארגנות של חברי הכנופיה מצביעה על תכלית שלעולם לא נדע מהי. ביצוע העבירות במקומות שונים ברחבי הארץ, מצביע על מסוכנותם של הנאשמים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות