שוטר לשעבר מואשם כי תקף בצורה קשה נער שאותו עצר דקות קודם לכן

על פי כתב האישום שהוגש, השוטר לשעבר אסר את הנער ובעודו אזוק תקף אותו קילל ואיים על הנער ולבסוף אך ירק על הנער. סעיפי האישום המיוחסים לו הם תקיפה ואיומים
אייל חן |

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד הדס קליין מהמחלקה לחקירות שוטרים, ביום שני לאוקטובר שנה שעברה בסביבות השעה 00:30 בלילה, הגיע הנאשם לרחוב ויצמן בגדרה יחד עם פקחית בשיטור העירוני בעקבות דווח על אירוע פגיעה ברכבים על ידי מספר נערים. בהגיעו למקום זיהה הנאשם את המתלונן כשהוא בין הנערים שנחשדו בפגיעה ברכבים, משהגיעה הניידת הנערים נמלטו. הנאשם רדף אחרי המתלונן, תפס אותו, הודיע לו שהוא עצור וכבל אותו בידיו והוביל אותו לנקודת השיטור בגדרה. כשהגיעו לנקודת השיטור, פתח הנאשם את דלת הניידת ואמר למתלונן "צא יא בן שרמוטה". לאחר מכן, הובל המתלונן לחדר השיטור שם הושב על כיסא, בעודו כבול בידיו.

הנאשם ביקש מהמתלונן להביט אל הקיר והכה אותו בעורף מספר פעמים. לאחר מכן, הפיל את המתלונן ארצה, ביקש ממנו לקום ואיים עליו שאם לא יקום ימשיך להכותו ויבעט בו. המתלונן קם, והנאשם היכה אותו בעורפו. בשלב מסוים, הפיל הנאשם את המתלונן פעם נוספת מהכיסא והמשיך להכותו, תוך ששם את ברכו על צווארו של המתלונן. בעת שהנאשם היכה את המתלונן, שאל המתלונן את הנאשם ו"אם יעשו כך לבן שלך?"; בתגובה קילל הנאשם את המתלונן, המשיך להכותו, בין היתר, באגרופים ובעיטות לגופו, וביריקה על המתלונן. בנוסף אמר הנאשם למתלונן "בוא נראה אותך בלי אזיקים", ו"בא נריב מכות יא בן זונה".

במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין וכן איים הנאשם על המתלונן, בפגיעה שלא כדין בגופו, בכוונה להפחידו או להקניטו.

 

כתבות נוספות בנושא אלימות שוטרים אלימות שוטרים נגד שני אחים

עו"ד יעקב שקלאר

עו״ד יעקב שקלאר, מומחה למשפט פלילי, מגיב לפרשה :תופעת האלימות המשטרתית הינה בבחינת מכת מדינה ויש להלחם בה בכל הכלים האפשריים. למרבה הצער, במשטרה ישנה מסורת ארוכת שנים של טיוח וכסתח. ככל שהאלימות שמפעיל שוטר כלפי אזרח חמורה יותר, כך באופן פרדוקסלי גדל הסיכוי שיוגש כנגד האזרח כתב אישום על תקיפת שוטר, שכן לשוטר יש מניע להעביר את האחריות לאלימות לאזרח המוכה. העיוות בחקירה המשטרתית בא לידי ביטוי בכך שהאזרח נחקר ע״י חבריו לתחנה של השוטר האלים. כאשר האזרח המוכה מעלה טענות כלפי השוטר המכה, החוקר מפנה אותו למח״ש, לא מעמת אותו עם השוטר האלים, גם לא בודק את טענותיו מול השוטר האלים. זה מצידו רושם את הדו״ח שלו בעצמו, ואם יש מספר שוטרים אלימים, הם מתאמים בניהם את הרישום בדוחותיהם, כך שלא תהיינה סתירות. בתי המשפט מעדיפים לרוב את עדויות השוטרים המכים ומחלקות התביעות המשטרתיות מגישות כתבי אישום זריזים כנגד האזרחים. פנייה למח״ש במצבים אלה אינה מועילה, שכן מח״ש סוגרת את התיק בהעדר חקירה״.

עו״ד שקלאר מסביר כי לנוכח מציאות עגומה זאת, יש להוועץ בסניגור פלילי באופן מיידי בכל מקרה של אלימות משטרתית, לפני מסירת גירסא בחקירה, על מנת שהסניגור יוכל למצות את כל הליכי החקירה מול גורמי החקירה ובבית המשפט.

עו״ד יעקב שקלאר הוא מומחה למשפט פלילי על כל רבדיו, בעל וותק של 25 שנות עבודה במקצוע, עומד בראש משרד המונה 6 עורכי דין, מרצה בבתי הספר למשפטים ובפקולטות באוניברסיטה ובהשתלמויות מקצועיות של לשכת עורכי הדין על עבודת הסניגור הפלילי, פרשן משפטי בערוצי הטלוויזיה והרדיו והתקשורת בנושאי משפט בוערים ומייצג בתיקים החשובים והמפורסמים בתחום הפלילי בכל הערכאות. עו״ד שקלאר נבחר לאחד משמונת עורכי הדין הפליליים המובילים בישראל ע״י מגזין ׳הכי טובים׳ של עיתון מעריב. לאתר האינטרנט של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות