ההוצאה לפועל והנושאים הרבים הנלווים לנושא – זהו המגרש הביתי של עו"ד דור כהן

עו"ד דור כהן סיים את לימודיו בהצלחה במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, במהלך  הלימודים השתתף בקליניקה לאיכות הסביבה. צעד המעיד על רגישות חברתית גבוהה. בתום הלימודים התקבל להתמחות יוקרתית ברשות האכיפה והגבייה מחוז ת”א אצל רשם הוצאה לפועל. התמחות זו סימנה את המשך דרכו כעו"ד פעיל.
אריה סנקלאר |

 

את  דרכו המקצועית החל עו"ד דור כהן בתחום ההוצאה לפועל במשרד הוצאה לפועל מהמובילים בתחום.

לאחר מכן, חבר לעו"ד טליה שחר – הם הקימו במשותף את משרד שחר כהן ושות'. במשרד הוא אחראי על מחלקת גבייה וייצוג חייבים – הוצאה לפועל.  לדור ניסיון עשיר ומקצועי בפעולות גבייה משפטית, בניהול משא ומתן, בביצוע חקירות יכולת, בחקירות צד ג’, בליטיגציה בבית המשפט, בהכנת בקשות לאיחוד תיקים, צווי תשלומים, ביטולי הגבלות, כמו עיכוב יציאה מהארץ, ביטול רישיון נהיגה, עיקול על חשבונות הבנק, עיקול משכורת.

ההוצאה לפועל נושא בחובו גם צדדים אנושיים מורכבים

"על פניו נראה כי תחום ההוצאה לפועל והנושאים הרבים הקשורים אליו הוא תחום טכני, היכן תרומתך הייחודית"? אני שואל את דור.

"נהפוך הוא", מעיר דור. "תחת הכותרת 'חייב' יש אדם בעל מצוקות ייחודיות. חשוב לזכור, שלשכל לקוח סוגיה משפטית ייחודית", מוסיף. "דווקא בנושאים אלה, רגישות גבוהה היא חלק מהמקצועיות".

"בעבודתי עם רשם הוצאה לפועל, נחשפתי למצוקות שחווים אנשים מכל שדרות הציבור", כבר בהתמחות החלטתי שתחום ההוצאה לפועל יהיה התחום המקצועי שלי. כאן אביא את הייחודיות שלי", אומר דור. "אני מביא לתחום ההוצאה כל ניסיוני וכישוריי על מנת להגיע לתוצאה מקסימלית במינימום זמן. הנושא מעסיק אותי מעבר לעיסוק פרטני בתיק".

"למה אתה מתכוון?" אני שואל,"בין היתר אני נחשף שוב ושוב לאנשים רבים המסגלים לעצמם הרגלי צריכה שלא לפי היכולות שלהם. רבים מהם חיים את הרגע ללא תכנון כלכלי בסיסי, ללא מחשבה קדימה. התנהגות כזו  גורמת, במקרים רבים, לחורבן אישי ולפירוק  משפחות. זה צד אנושי עצוב בסוגיות הוצאה לפועל", אומר עו"ד כהן.

"עד כמה התופעה נפוצה"?

"זו תופעה נפוצה הרבה יותר ממה שאנו חושבים. להערכתי, למעלה מרבע מתושבי מדינת ישראל נמצאים בחובות ומועמדים להגיע למסלול של התרסקות".

"כאן אני חוזר לשאלה בתחילת הריאיון, בדבר תרומתי הייחודית. הליווי האישי והרגשיות היא חלק מהמקצועיות שלנו. אני מלווה ומייעץ לכל לקוח המצוי בהליך כלכלי, ובפרט זה המצוי במערכת הוצאה לפועל תחת הכותרת 'חייב'. אני רואה את האדם ומשתדל לתפור לו פתרון הראוי לאפשרויותיו המעשיות. על מנת להיחלץ מהמשבר באליו נקלע".

"איך אתה חוסך ללקוח כסף"?

מרבית התיקים מסתיימים מחוץ לכותלי בית המשפט,  בזכות היותי מגשר,  כאן באות המיומנויות שלי בניהול משאים ומתנים וביכולות להגיע לפשרות ולתוצאות משביאות רצון עבור הלקוח. בכך מתייתר ללקוח ניהול הליכים ודיונים ארוכים אשר מלווים בלחץ מנטאלי, בחקירות מתישות ולא נעימות, חוסך עוגמת הנפש וגם הוצאות הכספיות", אומר עו"ד כהן.

"אתה יכול לתת דוגמה"?

מתיק ההוצל"פ: 1.7 מיליון ₪, לפשרה: 2,500 ₪ במזומן!

"הגיע למשרדי לקוח בשנות השישים לחייו, נראה אבוד. אובד עצות", מספר דור.

"קיבלתי בדואר הודעה מההוצאה לפועל. הם תובעים ממני סכום דמיוני", מספר האדם העומד מולי חסר אונים.

"מסתבר, שיש לו תיק פתוח בהוצאה לפועל מתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת. התיק נפתח בגין אי פירעון הלוואה שנים לפני כן.

כך, סכום חוב זעום תפח לממדים מבהילים. הריביות הגבוהות של ההוצאה לפועל הביאו סכום חוב קטן יחסית לכדי 1,700,000 ₪.

עוד הסתבר לי, שהלקוח כלל לא היה מודע לתיק ההוצל"פ הפתוח נגדו ולא כל שכן על החוב האדיר הזה שהצטבר לחובתו.

ניתן לתאר מה מרגיש אדם בעשור השביעי לחייו כשנדרש, ככה 'משום מקום', לשלם חוב של 1.7 מיליון ₪. חוסר אונים מוחלט.

התחלתי בבדיקות מקיפות של ההיסטוריה של התיק. עליתי על מחדלים קשים,  שביצע הזוכה במשך השנים. הזוכה התרשל והלקוח שלי נדרש עכשיו לשלם את תוצאות ההתרשלות.

הגשתי בקשה מתאימה בה פורטו מסכת הכשלים והמחדלים. לאחר משא ומתן עיקש, נסגר התיק בפשרה סמלית בתשלום חד פעמי בסך של 2,500 ₪ בלבד.

גם מול ההוצאה לפועל ניתן להגיע לרמות של צדק, אפילו שהמקרה נראה אבוד. צריך מיומנות ונחישות", מסכם דור.

"ובכל זאת משהו מעבר לתחום המקצועי", אני מבקש ממנו לספר."אני  רווק, בזמני הפנוי משחק טניס. מעבר לכך,  חובב ספורט מוטורי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות