גלגלי הצדק טוחנים לאט, אבל העיקר שטוחנים נכון;

התיק שנסגר מחוסר ענין לציבור בתחנה, נסגר שוב מחוסר ראיות בתביעה, נפתח מחדש לאחר ערעור, קוים בו שימוע והוחלט להגיש כתב אישום ונסגר שוב לאחר שנתיים של הזנחה ושכחה;
עו"ד יעקב שקלאר |
עו"ד יעקב שקלאר

לקוחה שלי, מטרוניתה כבודה משכונה יוקרתית בצפון תא, בית פרטי, מספר ילדים ופיליפינית אחת, נתקלה בשנת 2016 בכל עוצמת כוחו של שלטון החוק.

בבוקר יום בהיר התפרצו אל ביתה, כמו יחידת מסתערבים, שוטרי הגירה, השתלשלו מהגג, מהחלונות, מהדלתות, הקיפו את ביתה כמו במשחקי הכס – והכל כדי להשתלט על אוייבת הציבור מספר 1 – הפיליפינית הנאמנה, אשר גידלה את ילדיה שנים רבות, וניהלה ביד רמה את משק הבית.

הלקוחה נבהלה ופרצה בבכי, כמוה כמטפלת, כילדים, וניסו כולם יחד לחלץ מפי המסתערבים את טרפם. אהבו את המטפלת אהבה גדולה והיתה להם כבת משפחה לכל דבר. בלעדיה, כך סיפרה בבכי בדיעבד, אין להם חיים. לא תדע מה תעשה.

מהון להון נעצרה הגברת המכובדה ונחקרה כלאחר כבוד בעבירות פליליות חמורות של תקיפת שוטר והכשלת שוטר, והתגוננה בטענה שהשוטר היכה אותה ואת המטפלת. בפועל, כל שיוחס לה היה טפיחה בכתף לאותו שוטר מתלונן.

המטפלת גורשה ולגבירתה נפתח תיק פלילי, אשר נסגר כלעומת שנפתח, באותו יום. מחוסר ענין לציבור. בדרך לא ידועה, הגיע התיק לתביעה, שם גם נסגר שוב, הפעם מחוסר ראיות. הלקוחה קיבלה מכתב המודיע לה על סגירת התיק ושכחה ממנו.

לפתע, לאחר שנים, קיבלה זימון לשימוע לפני כתב אישום. מתברר שהשוטר לא שבע נחת מסגירת התיק והגיש ערעור והתיק נפתח מחדש.

צילמנו את התיק המגוחך, והלכנו לשימוע, הצגנו חוות דעת פסיכולוגית שהגברת נפגעה מאד מאותו שוטר וסבלה לאחר מכן מפוסט טראומה.

והנה למרות הכל, למרות שהתיק נסגר פעמיים בעבר, הודיעו לי שטענותי נידחות, שהעבירות חמורות, שיש אינטרס ציבורי לשמור על עובדי ציבור, ויוגש כתב אישום !!
זה היה ביולי 18.

התקשרתי לתובע כבר באותו יום, ושכנעתי אותו, והבטיח לשקול שוב. פניתי שוב בכתב לתזכר אותו. ביקשתי שוב לסגור. לא ענו לי. עברה שנה ופניתי שוב. לא ענו לי.

לפני שבוע הגשתי תלונה על הסחבת. התחלף ראש המדור והיום הודיע לי ראש המדור החדש, שלאחר בחינה מחודשת של הנסיבות כפי שהובאו בהרחבה במכתבי, הוחלט לעיין מחדש בהחלטה להגיש כתב אישום – ולא להעמיד את הגברת לדין !!!
התיק יגנז !!!

ברכות לראש המדור החדש והיעיל והמנומס של תביעות ת״א, אשר גם התנצל בנימוס על העיכוב, והביע שמחה והבטחה לעמוד לרשותי במידת הצורך גם בעתיד ..
זה שירות לדוגמא ??
המשטרה שלך – ובשבילך !!

 

עו"ד יעקב שקלאר

עו״ד יעקב שקלאר הוא מומחה למשפט פלילי על כל רבדיו, בעל וותק של 25 שנות עבודה במקצוע, עומד בראש משרד המונה 6 עורכי דין, מרצה בבתי הספר למשפטים ובפקולטות באוניברסיטה ובהשתלמויות מקצועיות של לשכת עורכי הדין על עבודת הסניגור הפלילי, פרשן משפטי בערוצי הטלויזיה והרדיו והתקשורת בנושאי משפט בוערים ומייצג בתיקים החשובים והמפורסמים בתחום הפלילי בכל הערכאות. עו״ד שקלאר נבחר לאחד משמונת עורכי הדין הפליליים המובילים בישראל ע״י מגזין ׳הכי טובים׳ של עיתון מעריב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות