הותר לפירסום: הרב הירושלמי נעצר בחשד התעללות בנשים וילדים

הרב הירושלמי שנעצר אתמול בחשד שעמד בראש כת ועל פי החשד התעלל בנשים ובילדים הוא הרב אהרון רמתי. מעצרו הוארך לבקשת משטרת ירושלים בשבעה ימים
אייל חן |

אתמול בתום חקירה סמויה, פשטו לפני כוחות משטרה על מתחם מגורים במרכז ירושלים, בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק 'בניצוחו' של החשוד המרכזי הרב אהרון רמתי בן 60 מירושלים.

ראשיתה של הפרשה בדיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה קהילה הפועלת במעטה של סמינר נשים שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים, כשבראש הסמינר עומד אדם שעל פי החשד מבצע עבירות שונות כלפיהן וכלפי ילדיהן, וזאת במשך שנים ארוכות.

עם התקדמות החקירה שלוותה על ידי הפרקליטות (אזרחית), אספו חוקרי המשטרה לאורך החודשיים האחרונים עדויות וראיות שהצביעו על החשוד המרכזי כמי שעומד בראשה של הקהילה, ועל פי החשד שולט באופן אבסולוטי בחייהן של כ – 50 הנשים, המתגוררות במתחם ונתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן, ובנוסף עלה כי הילדים עד גיל 5, מוחזקים מדי יום במתחם בבידוד מוחלט.
עוד עלה, כי כלפי אותן נשים, נוקט החשוד על פי החשד בדרכי ענישה שונות, וכי הן עובדות במקצועות שונים שאושרו על ידי החשוד, כשחלק משכרן מועבר ישירות לידיו, אותו משלשל לכיסו הפרטי.

אתמול בבוקר כאמור עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה בהם לוחמי מג"ב בשיתוף המרכז הישראלי לנפגעי כתות, גורמי הרווחה, כוחות כיבוי מנהל הגז, מחלקת ההנדסה של עיריית ירושלים ומשרד החינוך, על המתחם בשכונת הבוכרים, ועצרו את החשוד המרכזי וכן 8 נשים נוספות שעל פי החשד פעלו יחד עמו.

בשלב זה, מתמקדים מאמצי המשטרה יחד עם משרד הרווחה ועיריית ירושלים במתן מענה ראשוני לטיפול בילדים.
מתחם המגורים של מדרשה בירושלים, אשר על פי הגדרות משרד העבודה והרווחה הינה בעלת מאפיינים של כת. על פי משרד הרווחה הפשיטה אתמול נערכה בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד הרווחה ובמשטרה אודות המתרחש בתוך המדרשה ובהן חשדות להתעללות פיסית ומינית בנשים והתעללות והזנחת ילדים. על פי הדיווחים שהגיעו לרשויות הרווחה ולמשטרה, במקום ישנו גן ילדים לבני שנה עד 6 שפועל בניגוד לחוק ובשיטות חינוך של אלימות, התעללות והזנחה.

המשטרה ומשרד העבודה והרווחה פועלים כרגע לאתר את הילדים שהוריהם חברים בכת על מנת לברר את התלונות שהתקבלו על אלימות והתעללות. בינתיים אותרה ילדה אחת אשר נלקחה יחד עם אביה למרכז הגנה של משרד הרווחה לצורך גביית עדות על ידי חוקרת ילדים.

על פי הידוע, במדרשה חברות כ-50 נשים. מעדויות שהגיעו לרשויות מנשים שהיו חברות במדרשה בעבר, המשתתפות סובלות מניצול, אלימות, פגיעות מיניות, עושק והפחדה. על פי עדויות שנאספו בידי היחידה לטיפול בנפגעי כתות במשרד העבודה והרווחה, הרב מחייב את המשתתפות לשלם כספים עבור קיום המדרשה, לא מאפשר להן קשר עם משפחתן ועם הוריהן ומחייבן להינשא אך ורק לבני זוג שהוא קובע עבורן. במשרד העבודה והרווחה אומרים כי מי מהנשים אשר תביע רצון לצאת מהמדרשה תוכל לקבל לטיפול ושיקום מותאם אישית במימון המשרד.

מנהלת מחוז ירושלים במשרד העבודה והרווחה, אורלי אוסטרמן: מברכת על שיתוף הפעולה בין כל הגורמים שנטלו חלק בהפסקת הסבל של הנשים והילדים. מחוז ירושלים שם במרכז סדר היום את מיגור תופעת הקבוצות הפוגעניות הקיימות ולדאוג לרווחתם של נפגעות ונפגעים שמתקשים להגן על עצמם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות