פרטי נאשם בעבירות מין בקטין לא יפורסמו מחשש לחייו

למרות כתב אישום חמור שהוגש נגד צעיר בגין עבירות מין בקטינים, לאחר שהשקה אותם באלכוהול, בית המשפט העליון קיבל את בקשת הסניגור עו"ד מור עטיה והורה שפרטים מזהים שלו ייאסרו לפרסום.
רונן חן |

לפני כשנתיים, הוגש כתב אישום נגד צעיר שייחס לו שתי עבירות מעשה סדום, עבירת ניסיון למעשה סדום ושתי עבירות גרם מעשה סדום, מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 16 שלא בהסכמתו ושתי עבירות על איסור מכירת משקאות לקטינים. על פי כתב האישום, בשתי הזדמנויות שונות ביצע הנאשם במתלונן שהיה אז כבן 14, לאחר שהשניים שתו משקאות אלכוהוליים, מעשים מגונים ומעשי סדום בניגוד לרצונו.

כמו כן, הנאשם ביצע עבירות מין לפני הקטין וחבר נוסף שלו באזור פומבי, לאחר ששתה אלכוהול וגם רכש עבורם אלכוהול. הנאשם גם אמר למתלונן מספר פעמים שיתאבד אם האחרון לא ישתף פעולה עם מעשיו.

לאחר שבית המשפט הורה על מעצר הצעיר עד לתום ההליכים נגדו ומצא כי אין מקום לשחררו לחלופת מעצר, בית המשפט דחה את בקשתו של הנאשם להימנע מפרסום שמו. נקבע כי למרות שמהמסמכים הרפואיים שצירף העורר עולה כי האחרון סובל ממצב נפשי מורכב, חומרת המעשים ונסיבות ביצועם מטים את הכף לטובת פרסום. בעניין זה צוין כי מתסקיר המעצר שהוכן בעניינו, עולה כי העורר שלל מחשבות אובדניות וכי הוא מטופל בתרופות בקביעות.

בהמשך להחלטה הזו ולבקשת עו"ד מור עטיה, הורה בית המשפט המחוזי על עיכוב ביצוע ההחלטה בדבר הפרסום וגם על ההחלטה שלא לשחרר את הנאשם לחלופת מעצר. בדיון שהתקיים בערר החזיר בית המשפט העליון, על השבת עניינו של הנאשם לבית המשפט המחוזי לצורך בחינת חלופה במתכונת של מעצר בפיקוח אלקטרוני, במסגרת החלופה שהוצעה על ידי עו"ד עטיה במסגרת התסקיר המשלים.

באשר לפרסום פרטי הנאשם, טען עו"ד עטיה כי הפרסום עלול לגרום לו, בהסתברות גבוהה, נזק משמעותי. זאת, נוכח האמור בסיכום השחרור ממיון, נוכח כתב האישום שממנו עולה כי העורר הביע כוונה להתאבד וכן בשל התנכלויות מצד תושבי עירו שבאו לידי ביטוי בפרסום כתבה מוטעית שבה נכתב כי הנאשם שלח יד בנפשו וגם בשל העובדה שהנאשם העביר מסר שבו הביע כוונה להתאבד.

התביעה טענה, כי עניינו של הנאשם, אינו מצדיק חריגה מהכלל המורה על פרסום שמם של נאשמים בעבירות מין. לטענתה, בענייננו לא הובאה הוכחה מספיקה לכך שפרסום שמו של הנאשם יביאו לאובדנות ויש להתבסס בעניין זה על הדברים שאמר לשירות המבחן המובאים בתסקיר המעצר.

בסיכומו של דבר שופט בית משפט העליון קיבל את דברי עו"ד מור עטיה וקבע כי בנתון לשלב הדיוני הנוכחי, שבו לא הוכחה אשמתו של הנאשם וקיים סיכון לצעדים אובדניים, יש להורות על חיסוי שמו של הנאשם ופרטים מזהים אחרים שלו.

 

עו"ד מור עטיה

עו"ד מור עטיה שייצג בתיק "יש לברך על החלטת בית המשפט העליון ועל כך שביטל את החלטת בית המשפט המחוזי, שבצעד חריג ביותר ביכר את טובת הנאשם, שעומדת לו כמובן חזקת החפות, תוך גילוי הבנה לחשש שנשקף לו, אילו פרטיו יפורסמו ברבים".

עו"ד מור עטיה מתמחה בייצוג נאשמים בעבירות מין ופשיעה חמורה, בעל ניסיון רב שנים ורקורד של עשרות זיכויים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות