המורה לאנגלית לימדה על תאוריית קונספירציה ובפייסבוק הפכה ל'ימין קיצוני'

הגישה המורה, תביעת לשון הרע ופגיעה בפרטיות בסך כ-300 אלף שקלים, נגד מנהלי דף הפייסבוק, לאחר שלטענתה, תלמיד אחד שלא היה מרוכז בשיעור גרם לכל המהומה
רונן לוי |

גם 24 שנים לאחר רצח ראש הממשלה, יצחק רבין הנושא עדיין נחשב טעון. מורה לאנגלית, בבית ספר ברמת השרון, ניסתה ללמד את התלמידים, מהי קונספירציה ותוך זמן קצר בדפי פייסבוק ברמת השרון, נהפכה המורה ל'ימין קיצוני'.

על פי התביעה, לפני כחודשיים ניהלה המורה שיעור בשפה האנגלית בלבד. בין היתר, עולים במהלך השיעור, אירועים אקטואליים העומדים ברומו של עולם, על פי בחירתם החופשית ונושאי התעניינותם, וזאת כחלק מתפיסתה החינוכית של התובעת, במטרה לחבר את התלמידים לאקטואליה, לחדד חשיבה ביקורתית ולהרחיב את אופקיהם. אותו שיעור נערך בסמוך לדברי ד"ר מרדכי קידר, במסגרת עצרת לתמיכה בראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעיקרם היה כי את ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, רצח מישהו אחר ולא יגאל עמיר ונושא זה עלה לדיון בכיתה.

במסגרת אותו דיון, הסבירה המורה לכיתה באנגלית, כי ישנם גורמים שונים הטוענים שיש בידיהם ראיות, לפיהן רביו לא נרצח על ידי ע"י יגאל עמיר, והדגישה פי מדובר בתיאוריות קונספירציה שונות, תוך שכתבה על הלוח כיצד יש לאיית את המונח החדש ""Conspiracy Theories והביאה דוגמאות לתיאוריות קונספירציה נוספות, כגון; רצח ג׳ון פ. קנדי והפרוטוקולים של זקני ציון, ואף אפשרה לתלמידים לחפש במילון את הגדרת המונח ״Conspiracy Theories״.

"כל התלמידים הבינו את הסבר התובעת שחזרה והדגישה שוב ושוב, כי הדברים האמורים הם ״בגדר תיאוריית קונספירציה״ והם אינם דעותיה! ובשום נקודת זמן לא הביעה התובעת תמיכה בעמדה זו בכיתת או מחוצה לה, ולא קידמה אותה", כתבה המורה לאנגלית בתביעה והוסיפה: "אולם ככל הנראה, תלמיד אחד, שלא היה מרוכז בשיעור או מסיבות אחרות השמורות עמו, סיפר להוריו, תוך סילוף ועיוות של מהלך השיעור, שדברי התובעת נאמרו בגדר עמדתה האישית בנושא".

על פי התביעה החלו להופיע מיד לאחר מכן בדפי פייסבוק ברמת השרון פוסטים באשר לכוונותיה. בין השאר נכתב: "המורה שעל פי הנטען, לימדה את תלמידיה כי יגאל עמיד לא התכוון כלל לרצוח את יצחק רבין, תוזמן לבירור אצל מנהלת החטיבה שם היא מועסקת" וגם פוסטים מכפישים כלפיה אישית: "המורה בה מדובר שמלמדת אנגלית בחטיבה, מחזיקה בהשקפות ימין קיצוני ועל פי טענת תלמידים. מבטאת אותם גם בכיתה".

המורה לאנגלית ציינה בתביעתה כי בשום שלב לא פנו הנתבעים אליה לבקש תגובתה לטענות הנטענות כלפיה, אף על פי שהיו מגיבים אשר העירו לנתבעים על אי אמיתות ואי דיוק הפרסומים, ואף ציינו כי המורה לא אמרה זאת כך, אלא זאת פרשנות של הילדים. כעת היא מבקשת מבית המשפט השלום בתל אביב לקבוע כי אותם דפי פייסבוק הפרו את חוק איסור לשון הרע תוך גם הפרת חוק הגנת הפרטיות, והכל בכוונה לפגוע בה ובפרנסתה, על מנת לבזותה בעיני הבריות ולהביא לפיטוריה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות