הרוצח ששיסף את גרונה של הקשישה בחולון זוכה בשל אי כשירות לעמוד לדין

בית המשפט הוציא צו אישפוז ל-25 שנים לתושב חולון בן 43, שרצח בחודש מאי האחרון, את דינה אשכנזי. הסנגור עו"ד בועז קניג אמר "בטרגדיה אין אשמים, רק קורבנות"
אייל חן |

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בתל אביב, בראשותו של אב בית הדין, גלעד נויטל, קבע כי תושב חולון בן 43, שרצח בחודש מאי האחרון, את דינה אשכנזי, שכנתו הקשישה בת ה-81, אינו כשיר לעמוד לדין.

מדובר היה ברצח אכזרי שבוצע בצהרי יום שישי, לפני שמונה חודשים. על פי כתב האישום, יצאה אשכנזי ז"ל מהבניין בו היא התגוררה בחולון, עם עגלת קניות. מיד לאחריה, יצא הנאשם והלך לכיוון אליו הלכה המנוחה ובהמשך, שב לדירתו, לקח עמו כיסא ועליו צלחת אוכל והניח אותם בסמוך לדירתה של אשכנזי. כאשר אשכנזי חזרה לבניין עם עגלת הקניות, הצטייד הנאשם בסכין, באורך של כ-29 ס"מ ובשקית וירד במדרגות הבניין.

בכניסה הבחין הנאשם באשכנזי והעלה את עגלת הקניות שלה, כשהיא עולה בעקבותיו בגרם המדרגות התחתון הסמוך לכניסה לבניין. אשכנזי ביקשה ממנו כי ייקח בחזרה את הכיסא והצלחת שהניח בסמוך לדלת דירתה, הנאשם הסכים ואשכנזי אמרה לו שהיא מעריכה את מעשהו זה. מיד לאחר מכן, נכנסה אשכנזי לדירה והנאשם בעקבותיה. בשלב זה, בדירתה של אשכנזי, שיסף ריצ'ארד את צווארה ופניה של דיאן, ודקר אותה באמצעות הסכין, שש דקירות: בחזה, בצווארה ובבטנה. בסיום, הותיר את אשכנזי כשהיא מתבוססת בדמה והסכין נעוצה בחלקו השמאלי של צווארה. לאחר ביצוע הרצח, שב לדירתו כשידו הימנית מגואלת בדם. הוא רחץ את גופו והחליף את חולצתו ונעליו שהיו מוכתמים בדמה של המנוחה.

לאחר קבלת שתי חוות דעת פסיכיאטריות, הסכימו בפרקליטות מחוז תל אביב לזכות את הנאשם ולקבוע כי לא היה כשיר נפשית. "אנחנו מקבלים את מסקנותיהם של שתי חוות הדעת. הגענו להסכמה שהנאשם יודה במעשה ושפעל כשהוא לא יודע להבדיל בין טוב לרע ואינו אחראי למעשיו. אנו נסכים לזיכויו ובהתאם להמלצת הפסיכיאטרית ונבקש הוצאת צו אשפוז לתקופה המרבית בחוק של 25 שנה״, אמרה התובעת בדיון.

השופט גלעד נויטל קיבל את ההסכמות ואמר: "אנו מוצאים שהנאשם עשה את מעשה הרצח שמיוחס לו בכתב האישום. אנו מוציאים לפועל את הסכמת הצדדים ומחליטים לזכות את הנאשם מהעבירה המיוחסת לו בכתב האישום. על פי הראיות וחוות הדעת הפסיכיאטריות, הנאשם היה חולה ואינו בר עונשין בעת ביצוע המעשה. הוא היה נתון במצב פסיכוטי, הוא לא הבחין בין טוב לרע, ומותר לאסור ולכן אינו אחראי למעשיו. אנו מצווים שהוא יאושפז בתנאים של ביטחון מירבי, צו האשפוז יהיה ל-25 שנה".

בתום הדיון, עו"ד בועז קניג, הגיב ואמר: "מן היום הראשון היה ברור לכל בר דעת כי מרשי לוקה בנפשו וכי זהו ההסבר היחיד לביצוע המעשה המיוחס לו. אבל חשוב מכך – המקרה הזה מגלה טפח מהרעה החולה ומהבעייתיות במערכת הבריאותית הנפשית בישראל ולא ארחיב. זהו רצח מיותר. מן הראוי היה שמהיום הראשון מרשי היה מטופל במערכת הבריאות הפסיכיאטרית לצורך טיפול ולא במעצר כאחד העבריינים, אני תקווה כי הטרגדיה הזו שאין בה אשמים אלא רק קורבנות הגיעה לסיומה".

עו"ד בועז קניג , מתמחה זה שנים רבות בתחום הפלילי, הצווארון הלבן ודיני המשפחה. במהלך השנים הפך משרדו של עו"ד קניג לאחד המשרדים המובילים בישראל בתחום הפלילי והצווארון הלבן.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות