חוסל חמאדה טאהה מכפר קאסם

במשטרה בודקים אם פועל בכפר קאסם מהנדס מטעני חבלה לאחר שהבוקר בפעם הרבעית בתוך כשנה וחצי חיסול על ידי הנחת מטען חבלה בכלי רכב שנסע על כביש מהיר.
אייל חן |

הפעם חוסל חמאדה טאהה מכפר קאסם. במשטרה חושדים כי הרקע לחיסול הוא סיכסוך בתוך כפר קאסם. בשנה וחצי האחרונות ארעו מספר חיסולים ונסיונות חיסול באותה שיטה. במקרה הראשון חוסלו שני תושבי כפר קאסם כאשר מטען רב עוצמה הופעל במכונית בה נסעו בנתיבי אילון ליד מחלף קל. במקרה שני הופעל מטען חבלה רב עוצמה ברכב גרר בו נהג תושב כפר קאסם בכביש 5 ליד מחלף ראש העין. במקרה השלישי הופעל מטען חבלה בצומת עירון בכלי הרכב של תושבת מרכז הארץ בעת שבכלי הרכב היו האישה אמה ושני ילדיה הקטנים. האישה היא עדת תביעה במשפט רצח.

האירוע היום במחלף ניצני עוז בכביש 6 מזכיר את ארבעת האירועים. בחיסול היום נפצעו שלושה בני אדם נוספים שהיו בכלי הרכב בהם נערבן 14 ונער נוסף בן 12. רק בדרך נס לא נרשמו נפגעים מקרב הנוסעים והנהגים שחלפו במקום בעת הפיצוץ.

סמוך לשעה 11:34 התקבל דיווח במוקד מגן דוד אדום במרחב שרון על פיצוץ בכלי רכב בעת שזה היה בנסיעה בכביש 6 ליד מחלף ניצני עוז.
למקום הוזעקו מייד כוחות גדולים של משטרה, אמבולנסים של מגן דוד אדום וכוחות כיבוי.
חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעו את מותו של גבר כבן 40, והעניקו טיפול רפואי ופינו שני פצועים, בהם: גבר כבן 32 במצב בינוני לביה״ח בילינסון, ונער כבן 14 במצב קל עד בינוני להלל יפה.
חובש בכיר במד״א סמיח עבד אלקאדר, סיפר:״היינו בנסיעה מנהלתית על כביש 6 כשנתקלנו באירוע. ראינו רכב עם סימני פיצוץ קשים עומד בשול הכביש ביציאה מהמחלף. בסמוך אליו התהלכו שני אנשים, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים. בתוך הרכב היה גבר לכוד כשהוא מחוסר הכרה, עם חבלה רב מערכתית קשה. ביצענו בדיקות רפואיות, אך לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו״.

המשטרה סגרה מיד את הזירה דבר שגרם לשיבושי תנועה כבדים. השוטרים מיהרו לאסוף את מצלמות הדרך של כביש 6 וכן של נתיבי ישראל כדי לראות מי עקב אחר כלי הרכב שבו הונח מטען החבלה.
לזירה הגיעה גם מעבדת החבלה של המשטרה אנשי מעבדת החבלה ינסו לשחזר את מרכיבי המטען וינסה להשוות אותם לשלושת הזירות האחרות בנסיון להבין האם פועל כעת מהנדס מטענים או שיש גורם המבצע חיסולים האופן שזהו דפוס הפעולה שלו.
כוחות המשטרה שהגיעו לזירה זיהו את ההרוג כחמודה טאהה והרקע הנבדק כרגע שהחיסול בוצע במסגרת סיכסוך בכפר קאסם.
הרצח הבוקר הוא השני במגזר הערבי מאז תחילת השנה לפני כשבוע. אתמול נרצח בירי נער בן 16 בשכונת גואריש ברמלה. שני תיקי הרצח הועברו בשעות האחרונות לשני צוותי חקירה מיוחדים בימ״ר מרכז.

 

פיצוץ רכב במחלף ניצני עוז

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות