החזר של מעל מ 100 אלף שקלים וביטול הרשעתו של מגדל הקנאביס

היום הודיעה התביעה לעו״ד יעקב שקלאר ולבית המשפט, כי לא תערער על ביטול הרשעתו של מגדל קנאביס ומעל 100 אלף שקלים שנתפסו בביתו וחולטו יוחזרו לו
אייל חן |

חודש לאחר ששופט בית משפט השלום בתל אביב, דניאל בארי, ביטל את הרשעתו של אדם בן 50 שהקים במרתף ביתו מעבדה לגידול קנאביס, היום הודיעה התביעה כי לא תערער על פסק הדין והכספים אותם תפסה המשטרה בדירה יוחזרו אליו.

על פי כתב האישום שהוגש, הנאשם, תושב אחת מהשכונות הצפוניות העשירות בתל אביב, נעצר לאחר שהגיע למשטרה מידע כי במרתף הדירה פועלת מעבדת סמים. בלשי המשטרה שהגיעו לדירה, גילו כי הדלת המובילה למרתף נחסמה בכוננית גדולה כדי לנסות ולמנוע מאנשים לא רצויים להגיע למרתף הבית.

כאמור, השוטרים מצאו את 'דלת הסתרים' למרתף מאחורי הכוננית ושם נתפסו 18 עציצים וכן אריזות ושקיות ובהן כמות גדולה של סמים בהם שקית עם כ-770 גרם קנאביס, 8.9 גרם חשיש, באריזה נוספת 230 גרם קנאביס ובשקית נוספת 17 גרם קנאביס. בדירה גם נתפסו סכומי כסף גדולים – 71 אלף שקלים, כעשרת אלפים אירו, ו-900 דולר, כאשר התביעה יחסה זאת לפדיון מסחר בסמים.

לאחר שהוגש נגד הנאשם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, הצליח עו״ד שקלאר לשחררו ממעצר, ואף לבטל את מעצר הבית בו שהה. במהלך הליך ההוכחות במשפט חזר בו הנאשם באמצעות סנגורו עורך הדין יעקב שקלאר מהכפירה, לאחר שהפרקליטות הסכימה לתקן חלק מכתב האישום ולמחוק את עבירת ההחזקה שלא לשימוש עצמי והצדדים סיכמו כי הנאשם יופנה לקבלת תסקיר קצין מבחן.

בעקבות תסקיר המבחן, הסניגור עו״ד יעקב שקלאר, ביקש מבית המשפט שלא להרשיע את הנאשם ולגזור עליו עונש של 250 שעות עבודה לתועלת הציבור.  מנגד דרשה הפרקליטות עונש של 8 עד 24 חודשי מאסר וכן להרשיע את הנאשם בגידול ולהכריז עליו כעל סוחר סמים ולחלט את כלל סכום הכסף שנתפס בדירה לטובת אוצר המדינה.

אולם בסיכומו של דבר השופט דניאל בארי, החליט שלא להרשיע את הנאשם, גזר עליו עונש של 250 שעות עבודה לתועלת הציבור וכן הורה על השבת כל סכומי הכסף שנתפסו לידי הנאשם. התביעה ביקשה עיכוב ביצוע של גזר הדין לצורך הגשת ערעור, אלא שהיום הודיעה שלא תערער על גזר הדין וכך כל הכספים שנתפסו בדירה, מעל 100 אלף שקלים, אותם בתחילה ייחסה התביעה לסחר בסמים יושבו לנאשם.

עו״ד יעקב שקלאר מסר בתגובה כי מלכתחילה הודיע לתביעה כי זאת תהיה התוצאה הסופית וצר לו שהתביעה במדיניות מעצרים והעמדה לדין אנכרוניסטית ולא חכמה, מבזבזת משאבי ציבור במלחמת סרק באנשים נורמטיביים שמגדלים קנאביס, ושהגיע הזמן לנהוג כאחת המדינות המפותחות ובמקום להלחם בקנאביס, להשתמש בו לשיפור כלכלת המדינה ומצב הרוח של תושביה.

עו"ד יעקב שקלאר הוא מומחה למשפט פלילי על כל רבדיו, בעל וותק של 25 שנות עבודה במקצוע, עומד בראש משרד המונה 6 עורכי דין, מרצה בבתי הספר למשפטים ובפקולטות באוניברסיטה ובהשתלמויות מקצועיות של לשכת עורכי הדין על עבודת הסניגור הפלילי, פרשן משפטי בערוצי הטלויזיה והרדיו והתקשורת בנושאי משפט בוערים ומייצג בתיקים החשובים והמפורסמים בתחום הפלילי בכל הערכאות. עו״ד שקלאר נבחר לאחד משמונת עורכי הדין הפליליים המובילים בישראל ע״י מגזין ׳הכי טובים׳ של עיתון מעריב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות