המשטרה פירסמה כי פענחה 5 מקרי רצח בחברה הערבית בתוך פחות משבועיים

המטרה היא לשמור על ביטחון האזרחים, לכן המשטרה פועלת בפענח מקרי פשיעה חמורה, במישור המבצעי, המודיעיני והחקירתי וכן באמצעות הפעלת יכולות טכנולוגיות מתקדמות
אייל חן |

כך פוענחו במהלך השבועיים האחרונים 5 מקרי רצח מורכבים שהתרחשו במהלך החודשים האחרונים ועוד ניסיון רצח עדה בתיק רצח שפוענח בחודש מרץ השנה, רובם על רקע סכסוכים שונים. הפענוחים הושגו על פי המשטרה בזכות מאמצי חוקרים, שימוש באמצעים טכנולוגיים ובמגוון יכולות משטרתיות, זאת על אף ניסיונם של החשודים לשיבוש החקירה לצד שיתוף פעולה מוגבל מצד עדים ומעורבים.

בתחילת השבוע פענחה המשטרה את רצח קאסם גאווי בן 37 אשר נורה למוות לנגד עיני אשתו ובני משפחתו סמוך לביתו בכפר קרע על רקע סכסוך בין משפחות ביישוב. בתום החקירה של המשטרה הוגש כתב אישום כנגד שני מעורבים תושבי המקום.

פוענח רצח סלימאן אלמסרי בן 50 מכפר קרע, שנורה למוות עת נהג בטרקטור במסגרת עבודתו ביום 29 לאוקטובר השנה על רקע סכסוך בין המשפחות. באותו היום, פענחה המשטרה תיק ניסיון רצח נוסף של עדה בתיק רצח אשרף אבו קאעוד שפוענח מוקדם יותר השנה בחודש מרץ. כתב האישום הוגש נגד שני תושבי יפו שלפי החשד גרמו לפיצוץ ברכב של העדה, זאת בשעה שנסעה עם בני משפחתה, ביניהם ילדיה הקטינים בני 2 ו-4

ביום 13 לאוקטובר פענחה משטרת המחוז הצפוני את מקרה הרצח בכפר מג'ד אלכרום בצפון. עם סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי כתב אישום כנגד טארק ח'לאיילה בן 32, ממג'ד אלכרום בגין רצח האחים אחמד בן 30 וחליל בן 20מנאע ופציעת האח מחמד מירי.

במקביל פענחה המשטרה את רצח פואד מרעי בן 27אשר נורה למוות סמוך לעסק ברחוב אלנבי בעיר חיפה. כתב האישום הוגש ע״י הפרקליטות נגד שני צעירים שהיו מעורבים ברצח, זאת בזכות שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים ע״י חוקרי משטרת ישראל.

לפני כשבועיים פוענח רצח באסל עאסי מכפר ברא, זאת בתום חקירה שכללה שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים. כתב האישום הוגש כנגד 5 נאשמים, ולפיו אחד הנאשמים הוביל את המנוח ברכבו של האחר, בעוד יתר הנאשמים סגרו עליהם ברכב אחר, ירו לעבר המנוח וגרמו למותו.

על פי המשטרה מקרים אלו מצטרפים ״לעשרות מקרי רצח בחברה הערבית אותם פענחה היא פענחה בשנת 2019, וכפועל יוצא נעצרו עשרות נאשמים ברצח שהושמו מאחורי סורג ובריח והועמדו לדין. מאז תחילת השנה פוענחו 39 מקרי הרצח בחברה הערבית ולצדם, עוד עשרות מקרי רצח שעודנם בחקירות משטרה פעילות בשלבים שונים, ובחלקם אף נעצרו חשודים.

משטרת ישראל פועלת בשנים האחרונות בשיתוף פעולה עם המשרד לביטחון הפנים למתן מענה לצרכים הייחודיים של החברה הערבית, לצמצום הפשיעה ולהגברת תחושת הביטחון. לצערנו נגע האלימות הוא נגע חברתי פסול ואנו פועלים למגרו, ויעידו על כך אלפי כתבי אישום ומעצרים המתבצעים מדי שנה, חלק ניכר מהם ביישובי החברה הערבית. כל חקירת מקרי רצח וירי, מנוהלת ביסודיות ותוך השקעת מאמצים ומשאבים אדירים עד לפענוח המקרה, זאת לצד מגוון פעולות ומאמצים בכדי למנוע את מקרי האלימות באשר הם. משטרת ישראל תמשיך להיאבק כל העת בפשיעה החמורה על כל גווניה בנחישות וללא פשרות, ולהעמיד לדין את כל המעורבים במקרי רצח, מעשי אלימות ואירועי ירי, ביישובי החברה הערבית ובכל מקום אחר.״ אמרה דוברת המשטרה נצ״מ סיגל טולדו

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות