עוקץ הקשישים: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד המארגנים

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה לשני אלימלך כי נשקלת העמדתה לדין בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות מרמה, קשירת קשר לפשע, עבירות מס ועבירות על חוק הגנת הצרכן
רונן לוי |
להגן על הקשישים. אילוסטרציה

בתקופה האחרונה רשויות החוק החלו להילחם בכל הכוח בתופעה של עוקץ קשישים על ידי חברות לממכר מוצרים.

נשקלת עמדתה של שני אלימלך לדין בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות מרמה, קשירת קשר לפשע, עבירות מס ועבירות על חוק הגנת הצרכן. בנוסף לאלימלך גם ארבעה חשודים נוספים ששימשו כבעלי החברות ולקחו חלק בתכנית המרמה קיבלו הודעה כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע.
על פי כתב החשדות, בתקופה שבין השנים 2015-2018, פעלו החשודים והפעילו תכנית מרמה שיטתית ומאורגנת כלפי אוכלוסיות מוחלשות בהן קשישים, זאת באמצעות אנשי קש וחברות שהקימו במהלך השנים – "סופר לייף", "קנייה זהב", "קונים ונהנים", "קניה בטוחה", "גוד סרוויס" ו"קניה לבית".

נציגי המכירות של אותן חברות, היו יוצרים קשר בעיקר עם קשישים ואוכלוסיות מוחלשות ומפתים אותם לקנות מוצרים. בפני הקרבנות הציגו מצג שווא, כאילו הינם חברים במועדון של אחת מהחברות, לקחו מהם את מספר כרטיס האשראי וגבו מהם אלפי שקלים. אותם עשרות טלפנים שעבדו בחברות, פעלו על פי כתב החשדות בהנחיית אלימלך וביצעו את הוראותיה למימוש תכנית המרמה. הטלפנים פנו ישירות לקרבנות באמצעות פרטי התקשרות שסיפקה אלימלך ושיווקו את תכנית המרמה, בין היתר תוך הפעלת לחץ, הפחדה והתקשרויות בלתי פוסקות עד שקיבלו במרמה מהקרבנות את פרטי האשראי שלהם לצורך ביצוע חיוב באלפי שקלים לקרבן.

אלימלך עשתה שימוש על פי החשד בחשבוניות פיקטיביות או מזויפות בגובה של כ- 12 מיליון שקלים, לא דיווחה על מלוא ההכנסה מהפעילות העסקית וביצעה עבירות בניגוד לחוק איסור הלבנת הון. בנוסף, על פי החשד, באלפי עסקאות שונות, עברו אלימלך וחלק מהחשודים עבירות לפי חוק הגנת הצרכן – בין השאר אי גילוי פרטים בעסקת מכר, הטעייה בתנאי ביטול העסקה והשפעה בלתי הוגנת בכך שיצרו קשר טלפוני עם מתלוננים שונים באופן חוזר ונשנה עשרות פעמים וזאת על אף שהמתלוננים הביעו, מספר פעמים, בין במפורש ובין במשתמע את דרישתם כי יחדלו מלהתקשר אליהם, והכל כדי לקשור אותם בעסקה. בנוסף כתב החשדות מייחס לאלימלך ולחלק מהחשודים שימוש במידע שלא כדין ופגיעה בפרטיות.

בפרקליטות ציינו בכתב החשדות, כי במהלך תקופת הפעלת החברות במרמה על ידי אלימלך, התקבלה על פי החשד הכנסה תוך העלמת רכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון בסך של כ- 20 מיליון שקלים עליהם לא דיווחו לרשויות המס. ליתר החשודים מיוחסת מרמה, הלבנת הון ועבירות מס בהיקפים של בין 800,000 שקלים עד עשרה מיליון שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות